My Sunday in pictures

Zelf vind ik het altijd erg leuk om snapshot diaries te bekijken en te lezen op andere blogs, dus ik ga ook een poging wagen. Dit keer was het geen lazy Sunday in huize Min, althans, niet voor mij...



Het wordt een lekkere lange zondag, vanochtend om 8 uur ging de wekker. Om 9 uur word ik opgehaald door m'n vriendin en d'r zoon, die een judotoernooi moet spelen en waar ik hem vreselijk ga aanmoedigen. Hup, onder de douche, en dan weer dat ochtendritueel dat iedereen wel kent: wat doe ik aan??


Je zult mij niet snel zonder make up zien. Ik ben echt binnen een paar minuten klaar met wat oogpotlood, mascara, rouge en poeder, dus het stelt niet zoveel voor, maar zonder vind ik dat ik een enorm blote-billen-gezicht heb. Alleen op vakantie ben ik elke dag make-up-loos, en daar kan ik op dat moment vreselijk van genieten!

Het is echt Nederlands weer, afgelopen vrijdag was alleen een bikini al voldoende om het bloedheet te hebben, het ziet er nu toch weer heel anders uit buiten... Ach, de charme van Nederland zullen we maar zeggen!


Al jaaaaren pers ik elke ochtend een grapefruit en twee sinaasappels voor mezelf (of ik moet iets te lang zijn blijven liggen, dan hou ik het bij een lekker makkelijk glas multivitaminesap, dat altijd voor het grijpen staat in de koelkast). Schaaltje halfvolle yoghurt of magere Franse kwark met cruesli, honing en chia- en lijnzaad erbij, daarna kan mijn dag beginnen!


Tijdens het ontbijten lees ik even snel de hoofdpunten uit de krant op m'n iPad mini, ik check Facebook en Instagram en als ik tijd over heb, loop ik ook m'n Twitter timeline even door.

Ik ben nog steeds zo blij met m'n (vind ik zelf) coole sneakers! Door m'n probleemvoeten (een enorme botvergroeiing op m'n linkerwreef en een Morton's neuroom in m'n rechtervoet) ben ik 'veroordeeld' tot door de podoloog aangemeten zolen en die passen niet in alle schoenen... Gelukkig passen ze prima in deze sneakers, nu nog op zoek naar een paar hippe zomerschoenen!


Het judotoernooi was op z'n zachtst gezegd redelijk ongecontroleerd... wat een gekkenhuis in die sporthal! 8 matten waarop gemiddeld 10 kinderen hun judowedstrijdjes spelen, dan nog de kinderen (+ ouders, broertjes, zusjes en opa's en oma's) die net gespeeld hebben of nog moeten spelen en de chaos is compleet! De zoon van m'n vriendin heeft het in ieder geval prima gedaan en een zilveren medaille gescoord, maar ik ben blij dat mijn dochter aan handbal doet... :-)


Na het vroege ontbijt van vanochtend was ik wel weer aan de lunch toe! Man- en dochterlief waren pas laat hun bed uit en hadden net ontbeten toen ik tegen enen thuis kwam, dus heb ik voor mezelf maar een heerlijke omelet met kaas gemaakt. 

Tegelijkertijd de nieuwste aflevering van 'Orphan Black' gekeken, wat is het toch een waanzinnige serie! Ben alleen bang dat seizoen 3 na deze aflevering ook weer afgelopen is... Wat nu?!?


Aan het eind van de middag komen Jeroen (neef van manlief) en z'n vriendin en schattige dochtertje Sara langs. Ze waren hier nog niet geweest sinds we verhuisd zijn en ze hadden leuk nieuws, want Sara krijgt er in december een broertje of zusje bij! Lekker zitten kletsen en genoten van zo'n kleine krummel in huis, wat is het dan alweer lang geleden dat onze dochter zo klein was!

We hadden gisteren al besloten dat we een patatje zouden halen vanavond, dus we hebben lekker zitten snacken op deze zondagavond.


Ik kijk niet veel tv (behalve naar Utopia, hier heb ik nog geen aflevering van gemist), maar op zondagavond kun je me sinds drie weken weer uittekenen voor de buis. Seizoen 1 van Broadchurch was al ijzersterk, maar seizoen 2 is zo mogelijk nog spannender! 

Tijdens het kijken heb ik ook maar even de deze week opgespaarde schone was opgevouwen na klachten van dochterlief, ze had geen schone sokken en onderbroeken meer in de la... :-)


Zo, het weekend zit er weer op! Nog even de laatste puntjes op deze blogpost, daarna nog een paar bladzijdes lezen (dat doe ik echt elke avond voordat ik ga slapen, of het nou half 10 of 3 uur is, of ik gedronken heb of niet, standaard lees ik een minuut of 10) en dan wordt het tijd om te gaan slapen.

Welterusten voor nu, op naar een nieuwe week!!

Geen opmerkingen