Barcelona.... living the Spanish life #2

Dag 2 in bruisend Barcelona! Nadat we vannacht verwisseld waren van slaapplaats, zijn we als een blok in slaap gevallen. Ik werd rond half 10 wakker en heb heerlijk liggen lezen totdat man- en dochterlief wakker werden. Ik had namelijk nog een ontbijt op bed tegoed omdat ik gisteren jarig was!

Na een heerlijke Spaanse tosti en een chocoladebroodje hebben we ons gedoucht en aangekleed. Omdat we om 16.00 uur een fietstocht geboekt hadden, was het plan om voorafgaand een bezoek te brengen aan de fonteinen en het kasteel van Monjuic.

Vanuit ons appartement hadden we een schitterend uitzicht op dit kasteel, het was een kleine 10 minuten lopen die kant op. Onderweg was het ontzettend druk met families met kinderen, later bleek dat er een groots kinderspektakel plaats vond in en om het Olympisch Stadion, dat achter Montjuic ligt.

Gelukkig waren er naast de gewone trappen ook roltrappen om boven bij het kasteel te komen, want het was best nog wel een klim. Maar absoluut de beklimming waard, de fonteinen en het kasteel zijn zeer fotogenieke  bezienswaardigheden. Aan de voet van het kasteel hebben we genoten van een Spaanse straatartiest, die heerlijke Spaanse muziek speelde op een supergave elektrische gitaar, dan voel je je echt op vakantie!!

Nadat we nog wat foto's van het uitzicht hadden gemaakt, zijn we verder gewandeld in de richting van het Olympisch Stadion. Erg jammer dat er een kinderevenement was, het Olympisch Stadion schijnt erg indrukwekkend te zijn, maar helaas konden we deze nu niet bezoeken.

Daarom doorgewandeld richting de wijk El Born, waar we moesten verzamelen voor de fietstocht. Eerst hebben we aan het begin van de Ramblas (of aan het eind, net hoe je het bekijkt, in ieder geval aan de kant van de haven) geluncht met pincho's en de allerlekkerste patatas bravas die ik tot nu toe heb gegeten.

Tegen vieren waren we bij Baja Bikes, waar we onder leiding van een Nederlandse gids 3 uur lang langs de highlights van Barcelona zouden hebben gefietst. Jaap, onze gids, was een ontzettend leuke en enthousiaste knul, die ons o.a. de haven, het strand, de Sagrada Familia, Parc de la Ciutadella en de Arc de Triomf heeft laten zien.

Na afloop kregen we nog wat tips mee waar we het beste tapas konden eten. We moesten even zoeken, maar uiteindelijk kwamen we uit bij La Bona Sort. Dochterlief stortte zich op een heerlijke hamburger, terwijl wij natuurlijk voor de tapas gingen. Een gezellig restaurant in een relaxte buurt, waar ook weer een enorme rij stond toen wij weggingen.

Met de metro zijn we teruggegaan naar ons appartement, waar we nog een kopje thee hebben gedronken en wat hebben nagekletst. We zijn nu ruim een dag in Barcelona, maar ik geloof dat ik al verliefd geworden ben!