Blogmania.... vijf van m'n favoriete kookblogs


Nadat ik eerder vijf van m'n favoriete lifestyle en woonblogs heb gedeeld, is het nu de beurt aan een aantal kookblogs, die ik al langere tijd volg. Iedereen kent natuurlijk de blogs van Lekker en SimpelChicks love Food (met m'n favoriete rubriek '5 or Less', ik heb hier al heel wat recepten van gemaakt) en Gewoon wat een studentje 's avonds eet wel, ik zet een aantal wat minder bekende, maar daarom zeker niet mindere blogs op een rijtje.

Toen m'n toen nog vriend en ik jaaaaaren geleden gingen samenwonen, was manlief degene die echt kon koken. Ik had van m'n ouders de traditionele Nederlandse keuken (aardappelen, groente en vlees) meegekregen, maar manlief had in z'n roerige schoolverleden een jaar kokschool gedaan en had echt gevoel voor koken.
Als ik op zondag voorstelde om een patatje te halen, omdat ik niet zoveel eetbaars kon vinden in huis, dan wierp manlief een blik in de koelkast en stond er binnen no time een heerlijk gerecht op tafel.

In de loop der jaren is ons eetpatroon best wel gewijzigd. 'Vroeger' aten we de meeste dagen van de week aardappelen, groente en vlees, maar tegenwoordig komt dit hooguit één keer in de twee weken op tafel.
Inmiddels heb ik mijn cooking skills behoorlijk verbeterd en uitgebreid, hoewel ik het nog steeds prettig vind om van een recept te koken. Manlief daarentegen kookt gewoon op gevoel, maar beiden koken we ondertussen even lekker (man- en dochterlief knikken instemmend).

Omdat ik werk op maandag, dinsdag en woensdag en manlief die dagen ruim vóór mij thuis is, kookt hij op deze dagen en neem ik de rest van de dagen voor m'n rekening. Regelmatig bereid ik dan een gerecht, dat ik tegen ben gekomen op één van de volgende blogs:

✰ De Pan van Pien ✰

Op de blog van Pien, in het dagelijks leven logopediste, moeder van Faas en zwanger van hun tweede kindje, staan heerlijke, niet al te ingewikkelde recepten. Alles wordt duidelijk stap voor stap uitgelegd en er staan echt superlekkere dingen op. De Pasta Spinaziepesto is echt goddelijk!!

✰ Brenda Kookt ✰

Naast heerlijke recepten vind je op de blog van Brenda ook reviews van kookboeken en -producten, handige en interessante food- en kooktips en recensies over restaurants door heel het land. Ik ben fan van haar maandelijke snapshots, die het ook een klein beetje lifestyle maken!

✰ Oh My Foodness ✰

Dit is de blog van Sabine Koning, die heel lang geleden begon met bloggen over mode en make-up en intussen een bedrijf van haar blog heeft gemaakt. Een blog dat niet alleen over koken en alles wat daarbij hoort, gaat, maar ook over reizen. Heerlijk blog met interessante reisverhalen, heerlijke (video)recepten en een wekelijks 'wat stond er op tafel' dagboek. Aanrader!

✰ Betty's Kitchen ✰

Betina Oostveen, die volgend jaar dan eindelijk gaat trouwen, heeft een heerlijk blog, dat niet alleen posts bevat met recepten, maar ook met fotodagboeken, persoonlijke tags en reviews. Alle posts lezen makkelijk weg en de recepten zijn heerlijk! Ik kan je de energierepen met dadels en gojibessen aanraden, zo lekker en ook nog eens suikervrij!

✰ Culy.nl ✰
Monique van Loon is mede-oprichtster van Culy.nl, een blog met niet alleen recepten, maar ook culinaire hotspots, interessante kitchenhacks en bijzondere food fotografie. Culy.nl haalt het mooiste en beste uit zowel de eigen keuken als bij bevriende culinaire blogs en website van zowel nationale als internationale bodem. Elke dag komen er weer interessante artikelen voorbij, wederom een aanrader!

Als je van lekker eten en koken houdt, zou ik zeker een kijkje op bovengenoemde blogs gaan nemen. Ben ik een geweldige kookblog vergeten te vermelden, laat het me dan even weten!!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen