Tagging' Thursday.... Would you rather.... huishouden!


Op de blog van 2wmn.nl kwam ik de huishoudelijke variant tegen van de 'Would you rather...' tag. Omdat het echt kiezen tussen twee (of meerdere) kwaden is, ga ik een poging wagen om de toch best wel heel bijzondere vragen te beantwoorden... Lees je mee? 

Daar gaat-ie dan... even wat achtergrondinfo: ik hou van een opgeruimd huis, dus over het algemeen ziet het er netjes uit bij ons in huis (op de slaapkamer van onze dochter na, maar die strijd heb ik al een tijd geleden opgegeven), maar er ligt toch echt nog wel wat stof op de plintjes enzo...

✰ Nooit meer mogen stofzuigen of nooit meer mogen afstoffen?
Tsja, dit is een redelijk makkelijke om mee te beginnen, doe mij dan maar nooit meer stofzuigen! Dan gebruik ik toch gewoon de bezem?

✰ Een maand lang de wc niet schoonmaken of een maand lang je aanrecht niet schoonmaken?
Deze wordt al wat lastiger... Zowel de wc als het aanrecht zijn bij mij eigenlijk altijd schoon. Maar als ik dan moet kiezen, dan kies ik toch voor het niet schoonmaken van de wc, hoe ranzig ook. Het aanrecht gebruiken we elke dag om te koken, dan plassen we maar goed langs de randen van de pot om 'm voor het oog een klein beetje schoon te houden, toch?!

✰ Een maand lang de vieze vaat opsparen op je aanrecht of een maand de prullenbak niet legen?
Jemig, vind het allebei heel vies! Dan kies ik toch weer voor een schoon aanrecht en zet ik die prullenbak wel in de schuur...

✰ Een maand lang onder dezelfde lakens slapen of een maand in vieze kleren rondlopen?
Ik ga echt nooit de deur uit zonder make up of in m'n joggingbroek, dus laat mij dan maar een maand lang onder dezelfde lakens slapen! Ik draai ze wel een paar keer om.... slik...

✰ Een week van hetzelfde bord eten of uit hetzelfde kopje drinken?
Ik vergeet nooit de eerste keer dat ik bij m'n schoonfamilie ging eten! Hier was het heel normaal om je toetje van het bord te eten waar je ook de aardappelen, gekookte wortelen en gehaktbal van gegeten had. Dat was eens, maar nooit weer, zo niet lekker, die stukjes aardappel door je yoghurt! Dus ga ik voor het kopje, dan drink ik na elk drankje wel een kop hete groene thee, dan lijkt-ie in ieder geval weer redelijk schoon...


✰ Een maand lang je vaatdoek niet vervangen of je hand- en theedoek niet?
Hoewel bewezen is dat ons vaatdoekje superveel bacteriën bevat, denk ik toch dat ik wel voor het vaatdoekje kies. Deze kan je af en toe nog afspoelen onder een hele hete kraan, dat doe je normaal gesproken niet met je theedoek, toch?!

✰ Plak je liever een fietsband of hang je liever een lamp op?
Ik moet je tot m'n schande vertellen dat ik beide nog nooit gedaan heb.... Vroeger had ik m'n handige vader die al dit soort dingen voor me regelde en nu is manlief degene die 'verantwoordelijk' is voor dit soort klusjes (hoe rolpatroonbevestigend!). Ik denk dat ik dan toch liever een lamp ophang, maar ik ga er daarna niet onder zitten!

✰ Nooit meer je kleding strijken of altijd alles strijken, ook dekbedden, sokken en onderbroeken?
Die is makkelijk.... nooit meer strijken! Alle huishoudelijke klussen doe ik zonder problemen, maar ik heb echt een bloedhekel aan strijken. Ik hang alles dan wel kletsnat op en anders maar gekreukt de deur uit!

✰ De plinten van de woonkamer op je knieën afnemen of onkruid tussen de tegels weghalen?
Als je het over kiezen tussen twee kwaden hebt, is dit wel een schoolvoorbeeld! Ik ben zo lekker lenig, als ik iets op m'n knieën moet doen, kan ik hooguit een minuut in die houding blijven zitten voordat overal de kramp in schiet. Maar ja, ik moet toch kiezen.... doe dan maar dat onkruid, dan heb je tenminste nog een beetje eer van je werk als je klaar bent!

✰ Als je een plaag moest kiezen, welke zou je dan kiezen: muizen, meeltorren, mieren of spinnen?
Dit is voor mij een redelijk makkelijke afsluiter, ik ga voor de mieren. Muizen vreten zich overal doorheen, meeltorren vind ik echt zoooo smerig en ik hou niet van spinnen. Ook niet van mieren trouwens, maar met wat tips van grootmoeder kan ik daar wel mee leven (denk ik...)

Zo, dat was 'm! Ik vond 'm grappig, ik ga op zoek naar een volgende leuke tag!

Liefs,
Lin ✿



4 opmerkingen

  1. Inderdaad een leuke tag! Ik zou liever een lamp ophangen dan een fietsband vervangen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook, er moet hier nog een lampje opgehangen worden, zal ik een poging gaan wagen?!

      Verwijderen
  2. Leuk om dit te lezen! Ik zou ook nooit mijn toetje van hetzelfde bord als mijn avondeten eten hoor. Brr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb daar inderdaad nog net geen trauma aan overgehouden, maar het scheelt weinig... ;-)

      Verwijderen