Keep on reading!


Zoals ik al eerder heb gemeld in mijn blogs 'Holiday Reading' en 'Taggin' Thursday... Van 10 tot 1' ben ik een echte boekenwurm. Ik lees het liefst (literaire) thrillers en hoewel ik al heel wat boeken heb verslonden, heb ik laatst toch weer eens een nieuwe schrijver ontdekt en wel Mark Billingham.

Ik kwam deze schrijver tegen op Spotnet en nadat ik had gecheckt via Bol.com wat voor recensies deze schrijver kreeg, ben ik begonnen in zijn eerste boek met Tom Thorne in de hoofdrol, 'Slaapdood'. En dit is zeker niet de laatste, ik kan weer een lievelingsschrijver aan m'n lijstje toevoegen!

De lezersrecensies op Bol.com gaven aan dat het een aanrader is, terwijl de recensent bij de beschrijving van het boek niet alleen het plot al weggaf (hoe stom), maar ook aangaf dat het een saai boek was. Ik kan je zeggen dat dat absoluut niet waar is, ik vond het een heerlijk spannend boek om te lezen, maar goed, smaken verschillen!

Op een moment in z'n leven waarop het niet helemaal uitkomt, wordt Tom Thorne, inspecteur bij de afdeling Ernstige Delicten in Londen, geconfronteerd met een seriemoordenaar.
Opvallend is dat de dader de slachtoffers eerst verdooft en dan, ja, wat dan? Wat gebeurt er voorafgaand aan het ogenblik van hun dood? De politie en het ondersteunende team van wetenschappers staan voor een raadsel. Een eerste tip van de sluier wordt opgelicht als Thorne op bezoek gaat bij één van de slachtoffers, Alison Willetts, die als enige overlevende verlamd in het ziekenhuis ligt. Alison kan zien, ze kan horen, ze kan voelen, maar dat weet in eerste instantie niemand. 
Kort daarna vindt Thorne een briefje onder z'n ruitenwisser: 'Oefening baart kunst. Het komt allemaal neer op druk uitoefenen op de juiste plaats'. Bij de vondst van dit briefje beseft Thorne twee dingen: hij wordt in de gaten gehouden en, wat nog veel belangrijker is, de dader heeft andere bedoelingen met zijn slachtoffers. Maar wat? Alison, de enige die weet wie de dader is, kan hem dat niet vertellen...

Dit boek leest heerlijk weg. Wat ik belangrijk vind, is dat de hoofdstukken niet te lang zijn, zodat je makkelijk denkt: ah, nog één hoofdstuk! Het verhaal wordt verteld door zowel Tom Thorne, de dader als Alison, maar dit maakt het absoluut niet verwarrend. 

Ik had wel vrij snel een idee wie de dader was, maar dit is echt een boek dat je zo snel mogelijk uit wilt lezen. En wat een mazzel, dit is pas het eerste deel in de Tom Thorne serie, ik heb er gewoon nog 8 te gaan!

Ik heb me trouwens ook meteen aangemeld voor Boektober van Dagmar en heb mezelf tot doel gesteld om in oktober 5 boeken te lezen. Normaal gesproken lees ik ongeveer een boek in een week, dat moeten er nu dus iets meer worden.

Heb je ook zin om meer te lezen en in zo'n lekkere leesflow te komen, doe dan ook mee met Boektober. Meld je aan op de site van Dagmar en laat me weten wat jouw boekendoel voor oktober gaat worden!

Liefs,
Lin ✿






Geen opmerkingen