Barcelona... living the Spanish life #3

Vandaag het derde en laatste deel van m'n verslag over onze trip naar Barcelona. Als ik bedenk dat het nu alweer ruim een week geleden is dat we die kant op vlogen, krijg ik heimwee... ik wil weer terug!!

Op maandag waren we van plan om te gaan winkelen. Onze dochter had van ons op haar verjaardag ook nog een cheque met shoptegoed gekregen, dus nadat we maandagochtend flink hadden gegoogled om erachter te komen waar we zoveel mogelijk leuke winkels bij elkaar konden vinden, kwamen we uit op winkelcentrum Diagonal Mar.

Dit is het grootste winkelcentrum in Barcelona met een oppervlakte van ruim 100.000 m2 en het herbergt zo'n 240 winkels en eetgelegenheden. Veel winkels waar onze dochter en ik graag komen, waren hier aanwezig, zoals Zara, Mango, Primark, Bershka, Pull & Bear en H&M.

We begonnen bij de Primark, maar net als bij ons in Nederland was het hier gruwelijk druk. Alhoewel we al wat leuke items in onze winkeltas hadden, hebben we deze na het zien van de rij bij de kassa weer snel teruggehangen en zijn we verder gaan winkelen. We zijn alledrie heel goed geslaagd en hebben zelfs nog een trolley-koffertje gescoord, omdat de ene koffer die we mee naar Barcelona hadden, al aan z'n tax zat.

Aan het eind van de middag zijn we met een meer dan goed gevulde trolley teruggegaan naar ons appartement om onze aankopen te passen en te bewonderen en om onder het genot van een hapje en een drankje (dat wijntje van €2,50 bij de supermarkt beneden ons was zoooo lekker!) uit te zoeken waar we deze keer wilden eten.

De keuze viel uiteindelijk op een klassiek tapas restaurant, Sensi Bistro, in de wijk El Gótico. Toen we tegen achten binnen kwamen, was er gelukkig nog net een tafeltje vrij. Sensi Bistro is een klein, knus tapas restaurant waar we echt heerlijk hebben gegeten. Het is wel iets duurder dan de andere restaurants waar we gegeten hebben, maar hier krijg je absoluut waar voor je geld.

Ondertussen stond er een enorme rij wachtenden op straat en als ik dan toch een klein nadeel moet noemen van dit verder perfecte restaurant, was deze rij wachtenden er de oorzaak van dat het personeel ons op een gegeven moment wel liet merken dat we een beetje door moesten eten. Maar goed, verder hebben we heerlijk gegeten, dus vooruit maar!

Voor dinsdag hadden we online tickets geregeld voor Park Güell, het stadspark in het noorden van Barcelona dat ontworpen is door Gaudí. Om op de wereldberoemde mozaiekbank te kunnen zitten, op de foto te gaan met de salamander en om de zuilen te bewonderen in de Sala Hipóstila heb je een ticket nodig. Deze kun je prima online boeken en dit is ook zeker aan te raden, wij hadden tickets voor 12.00 uur en toen wij tegen twaalven bij de ingang aankwamen, was de eerstvolgende mogelijkheid om binnen te komen 14.30 uur...

Er is ook nog een groot park om het betaalde gedeelte heen, waar je de meest mooie uitzichten over Barcelona hebt. Op de dag dat wij er waren, was het helaas bewolkt, ik kan me zo voorstellen dat de mozaieken en de uitzichten nog veel beter tot hun recht komen als het zonnetje schijnt.

Na ons bezoek aan Park Güell zijn we per metro naar de Ramblas gegaan, waar we La Boqueria bezocht hebben, de grootste versmarkt van Spanje en een van de grootste markten ter wereld. Hier kun je werkelijk alles krijgen op het gebied van groente, vis, vlees en kruiden, van alle soorten pepers tot koeientongen en van zwaardvis tot pens. Ik heb m'n ogen uitgekeken, al die kleuren en geuren! Achterin de markthal zitten een aantal tapasbarretjes, waar je aan kunt schuiven en zeer verse tapas kunt eten. Dat gaan we volgende keer zeker doen!

Na ons bezoek aan La Boqueria zijn we teruggegaan naar ons appartement, waar we alvast wat spullen bij elkaar gepakt hebben, want woensdagochtend moeten we om 7 uur al op het vliegveld zijn.
Voor deze avond hadden we restaurant Tucco op het programma staan. Dit restaurant waren we tegengekomen in het boekje 100% Barcelona, je kunt hier voor weinig geld een menuutje kiezen van verse pasta en verse saus, een drankje en een toetje. Bij binnenkomst krijg je een pollepel met een nummer overhandigd, je geeft door welk menu je wilt met welke pasta en welke saus en dan loop je met je drankje naar je tafeltje.

Daar hang je je pollepel aan de daarvoor bestemde spijker aan de muur en komt de supervriendelijke bediening je bestelling brengen. Ik heb heerlijke verse ravioli gegeten met tomaten-creme-saus, het was echt verrukkelijk! Verwacht geen avondvullend programma, maar het concept sprak ons zeer aan. Ook het bedrag wat we moesten afrekenen voor ons drietjes was bijzonder, voor nog geen €27 euro hadden we alledrie een grote portie pasta, een drankje en een toetje!! Absoluut een aanrader!

Thuisgekomen hebben we de wekker gezet op half 6 en was onze Barcelona-trip ten einde. We hebben genoten en gelukkig nog lang niet alles gezien, dus dit is een goede reden om snel nog een keer terug te gaan!! I ❤︎ Barcelona!!

Liefs,
Lin ✿

4 opmerkingen

1. Ik zag al allemaal fijne foto's voorbij komen. Als ik je verslag lees en de foto's zie dan wil ik ook weer eens naar Barca. Zo fijn ook dat je in Spanje zo lekker en goedkoop uit eten kunt.

1. Het was de eerste keer dat we er waren, maar het is zeker een stad waar ik terug ga komen! En het eten, de pincho's, tapas en wijntjes, alleen daarvoor zou ik al terug gaan!!

Verwijderen
  2. Leuk om te lezen! Lijkt me toch een bijzondere stad hoor, Barcelona. Staat nog op de wensenlijst!

1. Stond bij ons ook hoog op de wensenlijst en is absoluut een aanrader!!