Deze recepten staan hoog op mijn to cook lijstje!


Ik hou van koken, maar ben niet zo'n keukenprinses die zonder recept een heerlijk gerecht op tafel kan zetten. Andijviestamppot of boerenkool lukt echt wel zonder, maar als het iets onbekends is, heb ik toch graag een recept als back up.
Ik heb in m'n Pocket app honderden recepten opgeslagen, die ik ooit een keer wil maken, lees verder voor de recepten die hoog op m'n to cook lijstje staan!


Over andijviestamppot gesproken.... Dit recept voor een andijvie-overnschotel kwam ik tegen op de blog van Astrid. Ik heb 'm opgeslagen omdat ik 'vroeger' echt niet hield van gekookte andijvie en m'n moeder dit toch regelmatig op tafel zette. Sinds ik het huis uit ben, heb ik geen gekookte andijvie meer gegeten, maar met de ingrediënten in dit recept lijkt het me stiekem toch wel erg lekker....


Ik heb al zoveel goede dingen gehoord over bulgur, maar ik moet bekennen dat ik het zelf nog nooit heb gegeten. Dit recept voor Mexicaanse bulgur vond ik op de blog van Lekker en Simpel, een blog dat ik regelmatig bezoek, omdat ik gek ben op lekkere recepten die binnen een half uur op tafel staan. En daar kun je er op dit blog meer dan genoeg van vinden!


Op de blog van Geertje staat dit recept voor Turkse dürum. Onze dochter vindt dit het allerlekkerste gerecht van de Knorr Wereldgerechten (maar dan wel het liefst zonder appel... en dat vind ik juist het lekkerste van dit gerecht!). Omdat we steeds vaker koken 'zonder pakjes of zakjes' sprak dit recept me direct aan. En er staan ondertussen al bijna 60 recepten op de blog van Geertje, waarbij ze 'puur natuur' kookt, dus ik breng haar blog regelmatig een bezoekje!


Ik ben gek op risotto, op paprika én op geitenkaas, dus toen ik dit recept tegenkwam op Leukerecepten.nl heb ik 'm direct opgeslagen. Vooral die krokant gebakken geitenkaas lijkt me heerlijk!


Op de blog van collega-blogster José vind je dit recept voor Shakshuka. Ik heb er al heel veel over gehoord en gelezen, volgens mij is dit het ultieme brunch-recept voor een brakke zondag. De foto's die José van deze Shakshuka heeft gemaakt, zien er geweldig uit, je krijgt al trek als je er naar kijkt!


Reny van de blog MindYourFeed.nl vult haar blog met heerlijke, simpele en snel-klaar gerechten, er zitten echte pareltjes tussen! Tussen al die pareltjes staat ook het recept voor een havermout yoghurt cake met muesli, dit lijkt mij het perfecte tussendoortje om mee te nemen naar m'n werk. Dus ook deze prijkt om m'n to cook - of in dit geval to bake - lijstje, ik ben benieuwd!

Welke recepten staan er op jullie to cook lijstje? Lekker makkelijk of uitgebreid, ik houd me aanbevolen!

Fijn weekend!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen