Lin's Life in Februari

En ook februari is alweer voorbij.... zoals m'n moeder altijd zegt: Lin, hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd gaat en helaas heeft ze gelijk! Deze maand heb ik heel veel gewerkt, we zitten midden in onze piek met onze zaadjes en daar horen veel orders en lange dagen bij. Verder ben ik een paar keer heerlijk uit eten geweest, heb ik een paar verjaardagen gehad en is manlief een heel eind opgeschoten met de verbouwing van de badkamer.


Mijn moeder is in december 70 geworden. Normaal geven we haar voor haar verjaardag eigenlijk altijd een fashion cheque, want iets anders weet ze meestal niet te vragen, maar als je 70 wordt, hoort daar wel een wat specialer cadeau bij. Vroeger heeft ze kledingkasten vol gebreid en gehaakt, dus leek het m'n schoonzus en mij leuk om 'r mee te nemen voor een armbrei-workshop. Dus hebben we bij Patricia van www.desi-design.nl een workshop geboekt en een hilarische avond gehad!

Toen ik naar de supermarkt wandelde, kwam ik langs de bloemenkraam bij ons aan het eind van de straat. Ik moest hier echt even een foto van maken, je wordt toch vrolijk van al die kleurtjes? Ik heb hier twee hele mooie magnolia-takken gekocht, hopelijk bloeien ze net zo mooi als vorig jaar!

Ik heb weer een nieuw favoriet gerecht, rode curry met kip! Lekker makkelijk en daar hou ik van!

Op 5 februari was het tijd voor een optreden van Kleedkamer 2, de band van m'n man. Ik had er eigenlijk niet zo heel veel zin in, maar zoals dat vaker gaat, werd het vreselijk gezellig. Heel veel leuke mensen gesproken, genoten van de muziek en vreselijk gelachen. Het optreden was van half 3 tot half 6, toen ik thuis kwam, was dochterlief aan het koken en kon ik zo aanschuiven. Daarna lekker op de bank met Netflix, dit was een heerlijke zondag!


Zoals ik in m'n vorige maandoverzicht schreef, probeer ik m'n sportschema in ere te houden. Lukt nog niet helemaal, maar ik heb deze maandagavond in ieder geval wel weer drie kwartier gewandeld. Heerlijk, muziek in m'n oren en gaan!

Deze week stond ik samen met m'n collega op de Kerstpakkettenbeurs in Houten. Je kunt je er niks bij voorstellen, maar in januari / februari krijgen we de eerste aanvragen voor kerstpakketten al weer binnen! Ondertussen zitten we nog steeds in de allerdrukste tijd van het jaar, dus m'n bureau ziet er na twee dagen beurs behoorlijk ontploft uit!

Op 10 februari werd m'n schoonzus 50. Ze gaat in de zomer een tuinfeest geven, dus op de dag zelf werd het niet heel uitgebreid gevierd. 's Avonds zouden we met de familie en een aantal vrienden een borrel komen drinken, maar toen ze ons uitnodigde, wist ze nog niet dat ze die dag ontvoerd werd door m'n broer en neefje voor een weekend weg. Dit houdt wel in dat ik de paarden moet verzorgen, dus dat was zaterdagochtend vroeg uit de veren om te voeren!

Zaterdagavond moesten we handballen in De Pijp in Amsterdam. Voordat we zelf aan de bak moesten, de wedstrijd begon pas om half 10 (!!), hebben we eerst de wedstrijd VOC-SEW bezocht, waar onze jeugd mee mocht oplopen. Heel leuk om een wedstrijd op dit niveau mee te maken!
Terwijl ik die avond handbal aan het kijken en spelen was, was manlief naar een kickbox-gala, waar zijn neef aan meedeed. Gelukkig heeft-ie gewonnen met een knock out in de eerste ronde, ik heb de opname gezien, maar het is niet echt mijn spelletje...

Zaterdagavond begon het behoorlijk te sneeuwen. Zondagochtend zijn manlief en ik samen de duinen ingegaan voor een wandeling van ruim 1,5 uur. Heel veel mooie foto's gemaakt en genoten van het heerlijke winterweer, dit mag van mij nog wel een paar weken duren!
Zondagmiddag kwamen m'n broer, schoonzus en neefje weer terug van hun weekendje weg. We hebben het huis en de straat versierd voor een verrassingsontvangst, het huis stond vol met vrienden en familie. M'n schoonzus wist van niets en was dus ontzettend verrast, we hebben met z'n allen een borrel gedronken op haar verjaardag en er een klein feestje van gemaakt.


Maandagavond uit m'n werk kon ik zo aanschuiven voor de allerlekkerste nasi ter wereld van manlief, zo lekker dat ik 3 of 4 dagen in de week niet hoef te verzinnen wat we gaan eten!
Dinsdagavond was het eindelijk zover, de allerlaatste muziekavond van onze dochter op het Jac P. We hebben er al 5 meegemaakt en elk jaar werd het beter en mooier, maar deze avond was het echt waanzinnig goed. Ik kan zo ontzettend genieten van al die pubers die met elkaar de gaafste muziek maken, het niveau lag erg hoog deze avond!

Ik ben deze week voor het eerst in tijden weer eens verkouden. Kan ook bijna niet anders met al die grieperige mensen om je heen, gelukkig is het alleen m'n neus en voel ik me verder prima!
Kijk m'n magnolia eens bloeien! Zo zijn ze eigenlijk het mooist, maar helaas duurt het niet lang voordat de eerste blaadjes alweer op tafel liggen...
Ik heb wat voor-foto's gemaakt van onze badkamer, want volgende week gaat de muur naar het aangebouwde gedeelte er uit. Dat wordt even een paar weken afzien, maar we krijgen er wel iets heel moois voor terug! Tenminste, daar ga ik wel van uit....

Vrijdagavond hebben we onze dochter om 8 uur 's avonds op school afgezet, ze ging net als vorig jaar samen met twee bussen vol schoolgenoten op wintersport naar Neukirchen in Oostenrijk. Het is heel verschrikkelijk, maar ik heb m'n man gevraagd om haar op school af te zetten, zodat ik thuis afscheid kon nemen. Ik ben zo'n emo-ei dat ik gewoon de tranen in m'n ogen heb als ik 'r gedag zeg, dat heb ik liever thuis dan op school bij al die andere ouders.... Ik hoopte dat het ooit over zou gaan, maar het wordt naarmate ik ouder word alleen maar erger!

Op zaterdag hebben de moeder van m'n schoonzus, mijn moeder en ik m'n schoonzus ontvoerd voor een geweldige high wine bij restaurant Rivers in Alkmaar. Heerlijk gegeten, gedronken en gekletst, dit was voor het eerst dat ik een high wine meemaakte, maar zeker niet de laatste keer!

We hebben het op zondag zonder kachel en warm water moeten doen, want bij het afkoppelen en verwijderen van de radiator in de badkamer miste m'n man een onderdeel, waardoor de ketel niet meer aan kon. Dus brandde de open haard al om 9 uur 's ochtends en hebben we aan het eind van de dag gedoucht bij m'n ouders, de schade was dus nog te overzien!
Verder heb ik een beginnetje gehaakt aan een roze plaid met m'n nieuwe houten haaknaald. Ook heb ik een bananenbrood gebakken en voor twee dagen hachee gemaakt, en beide zijn super gelukt, al zeg ik het zelf!



Manlief was maandag en dinsdag vrij om een grote stap te maken in de verbouwing van onze badkamer. Hij regelt het zo dat we voorlopig kunnen blijven douchen in het 'oude' gedeelte totdat de douche klaar is in het nieuwe gedeelte, dus in principe hoeven we niet met ons hele hebben en houwen te douchen bij familie of vrienden (okee, op afgelopen zondag na dan;-))
Ik heb maandag en dinsdag weer gewerkt van 8 tot 6, kijk eens wat voor lief kattebelletje de dochter van m'n baas op m'n flip-over heeft geschreven!

Tijdens de high wine van afgelopen zaterdag hebben m'n schoonzus en ik een idee geopperd, waar we al een tijdje mee rondliepen. Allebei onze moeders zijn 70 maar nog gezond en prima ter been, het leek ons een heel leuk idee om met z'n vieren een leuke stedentrip te maken. Praag, Lissabon en Kopenhagen kwamen al voorbij, dus heb ik een groepsapp aangemaakt en een spaarrekening geopend, waarop we gaan sparen voor een paar dagen weg naar een leuke stad. Nu al zin in!

Vrijdag ben ik bij de kapper geweest voor een wat kortere en iets asblondere coupe. Ik ben er erg blij mee!
's Avonds kwamen vrienden van ons eten met hun 10-jarige zoon. Eerst heerlijk geborreld, daarna heb ik m'n alom gewaardeerde lasagne in elkaar gedraaid. Tezamen met een Italiaanse salade en diverse soorten ijs toe was het een top-avond. De zoon van onze vrienden heeft zich prima vermaakt op het keyboard van m'n man, niemand wist dat-ie zo muzikaal was! ;-)

Zaterdagochtend kwam onze dochter schor en bekaf terug van een onvergetelijke week wintersport. Overdag heb ik 'r een keer of drie wakker moeten maken, want elke keer als ze ging zitten, viel ze in slaap. Aan het eind van de middag hebben we met z'n drietjes op de bank gehangen met een borrel en wat lekkers, dit zijn van die uurtjes die ik koester....

Ik heb vrijdag m'n nieuwe ereader binnengekregen, deze heb ik zondag in gebruik genomen. Ik heb na de Kobo Glo (met een scherm van 6 inch) nu de Kobo Aura One met een scherm van maar liefst 7,8 inch en wat ben ik er blij mee! Het leest nog veel meer als een gewoon boek, er past natuurlijk ook veel meer tekst op een pagina, wat ik veel prettiger vind lezen.
Ik ben meteen met de proefperiode van het Kobo Plus abonnement begonnen en dat valt niet tegen! Ik ben van plan om hier binnenkort wat meer over te schrijven, want dit is echt wel een heel goedkope manier om heel veel goeie boeken te kunnen lezen!

Zondagavond hebben we de krokusvakantie afgesloten met een etentje bij Tumi in Heiloo, op naar een volgende drukke week!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen