Lin's Life in Januari

Vorig jaar heb ik een aantal Lin's Lifes online gezet, waarin ik o.a. m'n week in foto's voorbij liet komen. Ik vond het erg leuk om te doen en vooral ook om af en toe eens terug te lezen. Nu heb ik niet direct een ontzettend bruisend uitgaansleven, maar toch doe ik genoeg leuke dingen die ik graag wil bewaren 'voor later'. Daarom komt er vanaf nu maandelijks een overzicht online in plaats van wekelijks, zodat ik toch af en toe lekker terug kan bladeren!


De eerste week van het jaar.... toch ook wel weer lekker, die regelmaat na al die feest- en vreetdagen. Van de Bol.com bonnen, die manlief en ik in ons kerstpakket kregen, heb ik een slowcooker en een broodbakmachine gekocht, dus deze week stond in het teken van koken en bakken. Het gerecht hier boven op de foto was het tweede gerecht dat ik maakte in de slowcooker, maar alleen de kip was gaar.... nog even oefenen!

Ik heb de broodbakmachine voornamelijk gekocht om glutenvrij brood te kunnen bakken voor onze dochter die enige weken geleden te horen kreeg dat ze een glutenintolerantie heeft (ik schreef hier dit artikel over). Eerst heb ik een gewoon maisbrood gebakken, dat prima gelukt is en ook nog lekker was, maar het glutenvrije brood rechtsonder was wit, hard en smaakte echt nergens naar. Ook nog even oefenen met verschillende soorten broodmixen!

Deze week was manlief nog vrij en heeft hij o.a. de vloer gestort in het aangebouwde deel van onze nieuwe badkamer. 
We sloten de kerstvakantie met z'n drietjes af bij Strandpaviljoen Zoomers aan het strand in Bakkum, waar we kozen voor het 'Onbeperkt proeven van de kaart' concept. Heerlijke kleine gerechtjes, waarvan je er 2 per ronde kon bestellen, allemaal even mooi opgemaakt en alles was heerlijk!

Het hardlopen heeft enige tijd (lees een maand of 2...) stilgelegen. Ik kon de motivatie niet vinden, het regende, het waaide, het was koud, elke keer was er wel weer een reden om over te slaan. Maar nu is het klaar, ik ben weer begonnen!


Maandagochtend weer keihard aan de bak, het zadenseizoen staat op het punt van beginnen, wat bij ons grote drukte betekent. Heerlijk vind ik het, die bedrijvigheid en met tien dingen tegelijk bezig zijn!
Naast 3,5 dag werken heb ik lekker bijgekletst bij m'n vriendin, heb ik wat voorjaar in huis gehaald en ben ik naar de kapper geweest. Een nadeel van ouder worden is wel dat de tijd tussen twee kleur-beurten steeds korter wordt... 
Op aanraden van dochterlief heb ik een Mexicaans kipgerecht uit de slowcooker gemaakt, dit smaakte stukken beter dan het gerecht van vorige week!

Schuin voor ons huis staat een lantaarnpaal, waardoor je tijdens deze donkere dagen 's avonds heel goed ziet dat de ramen ontzettend smerig zijn. Ik zou eigenlijk alleen de voorkant doen, maar uiteindelijk was ik zo lekker bezig dat ik ook de achterkant en de binnenkant van alle ramen heb gedaan. Kan ik zoooo van genieten als ik klaar ben!

Tijdens de badkamerverbouwing kwamen we er achter dat er nog oude loden leidingen als afvoer gebruikt worden.... hele smalletjes ook, dat wil je dus echt niet als er nu ook een bad in de badkamer komt. Dat wordt dus een extra klus, waarvoor het plafond uit de gang opengebroken moest worden. Alles voor een mooie badkamer!

Wij hebben onlangs onze hypotheek opnieuw afgesloten, waardoor we nu €350 (!!) bruto per maand minder betalen. Omdat de rente nu zo laag staat, hebben we ook de geraamde kosten voor de badkamer in een bouwdepot laten zetten. Zondag was dus bonnetjes- en declaratiedag!


Deze week heb ik vier dagen gewerkt omdat het zo ontzettend druk is bij ons op de zaak. Heel erg jammer dat ik woensdag dan ook geen vrij kon nemen om met m'n camera op pad te gaan, want wat was het mooi buiten! Die berijpte bomen zagen er zelfs bij ons op de parkeerplaats prachtig uit!

Ik doe zo goed als alle boodschappen bij Albert Heijn, maar toen ik vrijdag bij Deen rondliep omdat ik iets was vergeten, kwam ik heel veel glutenvrije producten tegen die Albert Heijn niet heeft. Ik ging eigenlijk heen voor een blikje tomatenpuree voor in de goulash die ik ging maken in de slowcooker, maar ik kwam terug met een boodschappentas vol glutenvrije producten... en een lege portemonnee, zo jammer dat dit soort producten zo duur moeten zijn!

Vrijdagochtend ben ik met m'n vriendin het bos in gegaan voor een heerlijke frisse ochtendwandeling. De rijp was voor een groot gedeelte van de bomen en struiken, maar omdat het nog steeds rond het vriespunt was, hebben we toch nog kunnen genieten van heel veel moois. Ik heb een aantal hele mooie foto's gemaakt met m'n iPhone 7 Plus, kijk maar!

Deze week heb ik 's avonds een behoorlijk aantal afleveringen van The Good Wife op Netflix kunnen kijken, een steengoeie serie over een vrouwelijke advocate. Deze serie heeft 6 seizoenen van elk 23 (!!) afleveringen, daar hou ik van! Ik ben nu halverwege seizoen 4 en het verveelt me nog steeds niet!


Omdat het nog steeds lastig is om mezelf te motiveren om met dit koude weer te gaan hardlopen, heb ik voor mezelf een wekelijks sportschema bedacht. Elke zaterdagavond speel ik een handbalwedstrijd, daarnaast wil ik elke week 1 keer hardlopen en minimaal 2 keer wandelen. Ik lig nog steeds op schema, hopelijk kan ik dit vasthouden...

Deze week heb ik wederom 4 dagen gewerkt, waarvan ik er ook twee om 8 uur ben begonnen. Ik moet dan om half 7 m'n bed uit in plaats van 7 uur en ik moet zeggen dat ik op deze dagen bijna niet wakker kan worden... en het scheelt maar een half uurtje!
Op m'n werk worden er aan de lopende band nieuwe producten bedacht, hoe vind je dit schattige kerstboompje in een mini rag bag?

Na de wandeling met m'n vriendin vorige week had ik een foto op Instagram geplaatst. Hierop kwam een reactie van José van de blog Enjoy! The Good Life met de vraag of we samen een keer de benen konden strekken. Leuk! We volgen elkaar al enige tijd en omdat José uit Uitgeest komt en ik uit Castricum lezen we bij elkaar regelmatig over plaatsen en plekjes die bij ons beiden bekend zijn. We spraken af op de parkeerplaats van het Ruiterhuys, waarna we eerst een heerlijke wandeling hebben gemaakt en daarna voor koffie en gebak in de serre van het Ruiterhuys zijn neergestreken. Erg leuk, zo'n ontmoeting met een collega-blogster!

In het weekend ben ik begonnen aan 'Klikspaan', het vierde deel rondom inspecteur Helen Grace en geschreven door M.J. Arlidge. De voorgaande drie boeken heb ik in één ruk achter elkaar uitgelezen, hopelijk is deze weer net zo spannend. Ik vertel er snel over in een volgende Lin Leest!

Dat was mijn januari, op naar, hopelijk een winters, februari!

Liefs,
Lin ✿


2 opmerkingen