Keep on cooking!


Ik hou van koken.... Ik ben zeker geen keukenprinses, maar als ik iets nieuws op tafel zet, valt het over het algemeen in de smaak. Ik kan niet tippen aan manlief, die met gemak een 3 gangen menu op tafel zet als ik vind dat er niets eetbaars in huis is, maar ik ben regelmatig erg trots op m'n eigen kookkunsten.  Zo ook vanavond, ik heb, al zeg ik het zelf, een heerlijke witlofschotel op tafel gezet, waarvan manlief 3 keer opschepte... Dat zegt genoeg, toch?!

Onderstaand het recept, dat ik graag met jullie wil delen, net als een aantal andere recepten die hoog op m'n favorietenlijstje staan. Komen ze, in random order, want ik weet echt niet welke ik nou het allerlekkerste vind...


Ovenschotel met witlof, ham en eieren
Dit recept kwam ik van de week tegen en heb ik direct opgeslagen. Ik ben gek op ovenschotels, vind het altijd zo heerlijk dat je de boel lekker op kan ruimen als de schotel in de oven staat ;-). Ik maak wel eens de witlofschotel uit een pakje, maar deze is echt veel lekkerder! Eén tip: strooi de ei pas over de schotel als-ie uit de oven komt, als je 'm meebakt, worden de stukjes een beetje hard en smaken ze volgens manlief naar plastic...


De 'gezonde' variant op kapsalon
Kapsalon, wie kent het niet... het allerlekkerst bij de Egyptenaar in Alkmaar, maar ondertussen weet iedereen ook dat één kapsalon ongeveer 1800 calorieën bevat. En wie mijn vorige blogpost heeft gelezen, weet dat ik daar nu niet op zit te wachten ;-) Deze 'gezonde' kapsalon van Lekker & Simpel is écht lekker en simpel. Je kunt 'm natuurlijk net zo ongezond maken als je zelf wil, ik vind 'm toch het lekkerst met een flinke klodder knoflooksaus...


Tonijnsalade met avocado
Deze tonijnsalade is al enige tijd een hit op onze feestjes en partijen. Ik had 'm zelf echt niet bedacht, tonijn met avocado?! Maar echt, dit is een superheerlijke, frisse salade voor op een toastje of een stokbroodje. Meestal maak ik meer dan voldoende en hou ik een gedeelte achter, dat ik een dag later gebruik om een lekkere lunch te maken met pasta en sla, eigenlijk is-ie dan nog lekkerder!


Tagliatelle met Boursin en spekjes
Dit recept van collega-blogster Teddlicious staat heel regelmatig bij ons op tafel, vooral in de zomer. Een heerlijk fris gerecht dat supermakkelijk en heel snel klaar is (daar hou ik van!). Ik zet meestal alle ingrediënten los van elkaar op tafel, zodat iedereen lekker z'n eigen bordje kan vullen. Vooral de Parmezaanse kaas niet vergeten, die maakt dit gerecht écht af!


❥  Ovenrisotto met prei en geitenkaas
I love risotto!! Hoewel ik het heerlijk vind om dit te maken, scheutje wijn erbij, lepel bouillon en roeren maar, zo lekker ontspannend, is dit een recept dat ik maak als ik wat minder relaxed ben ;-). Je hoeft alleen de risottorijst aan te bakken tot het glazig ziet, dan voeg je in één keer de bouillon toe, nog even omroeren en dan kan het in een ovenschaal en de oven in. En lekker dat het is, als je de oventemperatuur en de tijd aanhoudt die in het recept genoemd worden, is de rijst precies zoals-ie moet zijn!

M'n Pocket stroomt over van de heerlijke recepten, binnenkort deel ik weer een aantal aanraders met jullie!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen