Lin's Weekly #33


Omdat we de voorgaande twee weken in Italië aan het vakantie vieren waren, stonden de Weekly's even on hold. Nu we weer thuis zijn, heb ik de Weekly van onze laatste vakantieweek, die we thuis gevierd hebben, in elkaar gedraaid.
Ik heb deze week ook wat zitten brainstormen over m'n blog. Ik ben van plan om volgende week m'n laatste Weekly te schrijven en om er daarna een maandelijks item van te maken. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dit in een vat ga gieten, maar daar ben ik hard over aan het nadenken.

Ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind om elke keer, vooral op de eerste drie dagen van de week als ik aan het werk ben, originele foto's te maken. In een maandelijks overzicht wil ik dan ook de hoogtepunten van de maand vermelden, maar misschien ook leuke blogs die ik heb ontdekt, interessante posts die ik heb gelezen en aanraders op het gebied van Instagram, Twitter en Snapchat.

Maar eerst nog deze Weekly natuurlijk! Afgelopen zaterdagavond laat zijn we terug gekomen uit Italië na prima reisdag. Zondag was voor de was en het opruimen en toen hadden we lekker nog een weekje thuis.


Maandagochtend ben ik rond 9 uur uit bed gesprongen (nou ja, zoiets dan...), heb een glas water gedronken en een banaan gegeten en ben daarna een rondje gaan hardlopen. Ik had al bijna een maand niet gelopen en ik kan je zeggen dat het niet meeviel! Ik heb er met moeite 4,5 km in een waardeloze tijd uit weten te persen... Volgende keer beter!
Dochterlief wordt begin oktober 17 en wil heel graag met haar rijlessen beginnen. Vanaf ons vakantie-adres heeft ze een proefles bij de ANWB geregeld, dus maandagmiddag heeft manlief haar naar Heerhugowaard gebracht. De proefles ging heel goed, dus ze heeft meteen een pakket incl. 20 lessen, examen, theorie en allerlei naslagwerken aangeschaft. Nu eerst haar schoolrooster afwachten, dan kunnen de rijlessen ingepland worden. Spannend!
Dinsdagochtend ben ik wat boodschappen gaan doen en ook even de Hema binnen gelopen. Ik word altijd erg blij van hun woonaccessoires, er zijn er al heel wat bij ons in huis terecht gekomen.
Twee weken voordat we op vakantie gingen, heb ik muntzaadjes gezaaid. Toen we op vakantie gingen, waren er hele kleine groene stipjes te zien. M'n moeder heeft tijdens onze vakantie goed voor ze gezorgd, want het begint warempel te groeien!


Als ik woensdagochtend beneden kom, schijnt het zonnetje al heerlijk naar binnen. Snel weer een glas water en een banaan gegeten, waarna ik 5 km ben gaan hardlopen. Gelukkig ging het iets beter dan maandag, ik liep 10 seconden per km sneller, maar ik ben nog niet op m'n voor-de-vakantie-niveau...
Daarna eet ik een bakje magere Franse kwark met de Superfruits mix van Albert Heijn en een beetje honing. Na twee weken stokbrood met Nutella en pindakaas als ontbijt ben ik hier wel weer heel erg aan toe.
's Middags moet dochterlief werken bij Albert Heijn en gaan manlief en ik naar een sanitairshop in de buurt om ons te oriënteren op de badkamer, die we dit jaar of begin volgend jaar willen gaan verplaatsen. Dit wastafelmeubel vinden we allebei echt heel gaaf, dit wordt in ieder geval zo'n beetje de stijl die we voor ogen hebben.


Donderdagochtend houdt manlief zich bezig met de riolering, waar we laatst wat problemen mee hadden en waar nog iets aan moet gebeuren voordat we de leidingen en afvoeren voor de nieuwe badkamer kunnen plaatsen. Ik trek m'n bikini aan voor een lekker relaxed dagje in de zon.
In de AH-moestuintjes-tomatenstruik zitten tientallen groene tomaatjes. De eerste vier kleuren langzaam oranje, nog even en we kunnen oogsten!
Aan het eind van de middag rijd ik naar een vriendin in Alkmaar, met wie ik heerlijk ga eten bij 1480 in Alkmaar. We zijn op tijd klaar, omdat we om 20.30 uur de halve finale van de Nederlandse handbaldames tegen Frankrijk willen zien. Wat een spannende wedstrijd was dat, maar helaas verliezen ze deze wedstrijd....


Vrijdagochtend pik ik m'n moeder tegen tienen op, er staat een bezoek aan Binnen en Zoo in Haarlem gepland. Wat een ontzettend leuke, stoere brocante spullen verkopen ze daar zeg! Inmiddels heb ik het linkse blauwe luik apart laten zetten voor achter onze eettafel, het is echt een plaatje!
Daarna zijn we nog even de Ikea doorgewandeld, ik heb er een etagere en wat cactusjes gekocht. Ik heb de etagere by the way zelf in elkaar geschroefd!
's Middags komt onze grote vriend Murdoch een paar uurtjes op visite. Onze vrienden zijn een middag weg, en dat vinden wij helemaal niet erg, het is zo gezellig, weer een hond over de vloer!
Aan het eind van de middag schenk ik mezelf de laatste uit Italië meegenomen Aperol Spritz in, waarvan ik vreselijk geniet in de veranda... Italiaanse tijden herleven!


Zaterdagochtend schrijf ik een blogje over onze zoektocht naar nieuwe eetkamerstoelen (klik), terwijl manlief zich onder de vloer begeeft om een en ander uit te vinden over de bestaande afvoeren. Ik word al claustrofobisch als ik naar het kruipluik kijk...
Aan het eind van de middag fiets ik naar m'n vriendin, waar we de wedstrijd om het brons van onze handbaldames kijk. Ook deze winnen ze helaas niet, maar ik ben supertrots op ze, ze hebben het handbalspelletje toch maar mooi op de kaart gezet!
Daarna stappen we in de bus naar Alkmaar, waar we een heerlijke pasta en canneloni eten en daarna nog een drankje doen op het Waagplein. Rond half 2 was ik thuis.
Zondag was een lekkere luie dag. Dochterlief had bij een vriendin geslapen, manlief kwam zaterdagnacht pas tegen drieën thuis, dus het was een echte brakke zondag. Wel ben ik nog even aan de poets geweest en heb ik de was weg gewerkt, want morgen gaat het gewone, werkende leven weer beginnen....

Ik ga zo nog even de laatste aflevering van het eerste seizoen van Bloodline kijken (is echt een Netflix aanrader!) en dan weer een beetje op tijd naar bed, want morgen gaat gewoon de wekker weer!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen