Lin's Weekly #34


Zo, dat was dan weer de eerste werkweek na onze vakantie. Gelukkig is het zadenseizoen nog niet begonnen, dus kan ik op m'n werk lekker relaxed opstarten en ook manlief kan na de bouwvak weer rustig aan beginnen. Dochterlief heeft nog een weekje vrij, die vindt het heerlijk dat we weer aan het werk zijn, want 'weet je wel hoe lekker het is om wakker te worden in een leeg huis'?


Als ik maandag m'n kantoor binnenkom, staat er een lieve boodschap van m'n Franse collega, dit keer in het Nederlands. Hij schrijft elke dag een berichtje voor me, elke keer weer een verrassing wat-ie me toewenst!
Na de koffie van 10 uur is het net alsof ik niet weg geweest ben, wat gaat dat toch altijd snel! Gelukkig ga ik met heel veel plezier naar m'n werk, dus vind ik het niet erg om weer aan de slag te gaan.
Dit is een foto van tijdens de lunch. We lunchen altijd met z'n allen in de kantine, iedereen neemt z'n eigen spulletjes mee, dus de tafel staat altijd helemaal vol. Erg gezellig, de directie zit aan tafel, maar ook m'n collega's uit de productie, wat dat betreft zijn we in dit bedrijf allemaal hetzelfde!
Als ik thuis kom, heb ik best wel heel veel trek, maar manlief is net thuis met de boodschappen. Dochterlief heeft met een vriendin een appeltaart gebakken en die is nog warm.... ik heb een heel klein stukje genomen om de ergste trek te stillen en nee, het was geen kwart zoals op de foto!


Woensdag zou het warm worden in Nederland, erg warm. Bij ons op kantoor hebben we helaas geen airco; beneden is het goed te doen, maar boven, waar ook mijn kantoor is, wordt het in de loop van de ochtend toch best wel een beetje plakkerig. Gelukkig hebben we een ijsblokjesmachine in onze koelkast, dus met een paar flessen superkoud water kom ik de dag wel door.
Er dwarrelen de hele dag witte veertjes langs m'n raam naar beneden. Op het dak en beneden op de parkeerplaats ligt een wolk van veertjes, maar ik heb geen vogels gezien. Raar!?
Als ik 's avonds in de auto stap om naar huis te gaan, is het maar liefst 33 graden. En dit is echt de werkelijke buitentemperatuur!
Bij thuiskomst kan ik zo aanschuiven, manlief heeft een heerlijke Italiaanse salade gemaakt met paprika-gehaktballetjes en gebakken aardappeltjes.


M'n laatste werkochtend is alweer aangebroken. Voordat ik naar huis ga, zal ik m'n kerstboompje maar weggooien... helaas heeft-ie tijdens m'n vakantie geen water gehad en daar kan-ie duidelijk niet goed tegen...
Donderdagmiddag rommel ik wat in huis en probeer ik met een temperatuur van 34 graden toch wat verkoeling te zoeken in de tuin, in de schaduw dan! Ook daar is het gewoon te warm, dus dan maar met de deuren dicht en zo min mogelijk aan stil blijven zitten binnen op de bank. Enne, ik had hier wel een kort broekje aan hoor!


Vrijdagochtend is het niet meer zo plakkerig, dus tijd voor een ontbijtje in de tuin. Na het ontbijt pik ik m'n moeder op om nogmaals naar Binnen en Zoo in Haarlem te rijden, waar we vorige week allebei een heel mooi oud luik hebben gezien. Deze gaan we vandaag ophalen, hij staat zo mooi achter onze eettafel!
De rest van de dag breng ik door in de veranda met een goed boek; om een uur of 4 komt manlief ook thuis en luiden we samen met een borrel het weekend in. Proost!


Het is de hele week te warm geweest om hard te lopen, maar nu moet het maar eens gebeuren. Voor het eerst na de vakantie heb ik eindelijk weer het gevoel terug, ik loop 6 km in een relaxed tempo, maar deze keer zonder pauze. Heerlijk om zo het weekend te beginnen!
Na het hardlopen ontbijt ik en na het douchen pak ik nog een beetje zon mee in de tuin. Aan het eind van de middag wandelen we met z'n drieƫn naar onze oude buurtjes, die ook hele goede vrienden van ons zijn, voor een gezellige en heerlijke barbecue.
Zondag is het jaarlijkse handbaltoernooi van onze vereniging, dit jaar ga ik voor het eerst alleen maar heen om wedstrijdjes te kijken en met oude bekenden bij te kletsen. Ook kijk ik natuurlijk de wedstrijden van dochterlief, haar team gaat met de beker naar huis!
Omdat het horloge dat ik dagelijks om heb, gerepareerd moet worden, doe ik vandaag het horloge om dat ik een half jaar geleden voor 3 euro via Aliexpress heb besteld. Ik hoef 'm alleen maar op zomertijd te zetten, de batterij doet het gewoon nog... en dat voor 3 euro!!
Aan het eind van de dag komen dochterlief en ik samen thuis van het handbalveld. Manlief is ondertussen vertrokken naar het Afas-stadion voor de wedstrijd van AZ tegen NEC, terwijl wij met z'n tweetjes lekker een ordinair patatje halen en ondertussen de wedstrijd bekijken.

En dan zit deze zeer warme week er weer op. Voor komende week worden er wat minder extreme temperaturen voorspeld, ik hoop dat het voorlopig lekker zo blijft!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen