Mijn ochtendritueel


Ik zeg altijd dat ik 's ochtends in de badkamer snel klaar ben, maar toen ik vanochtend na het douchen het zoveelste tubetje opendraaide, realiseerde ik me dat dat misschien niet helemaal waar is. Qua tijd ben ik binnen 20 minuten gedoucht, aangekleed en opgemaakt, maar ik gebruik wel heel veel smeerseltjes en overige toebehoren voordat ik fris en fruitig de deur uit ga.
Zelf vind ik het erg leuk om de (ochtend)routine van medebloggers te lezen, nu zet ik m'n eigen ochtendritueel eens op papier.
Op doordeweekse dagen gaat mijn wekker 4 van de 5 ochtenden om exact 5 minuten voor 7. Nadat ik deze heb uitgezet, blijf ik nog (ongeveer....) 5 minuutjes liggen om wakker te worden. Dan wordt het echt tijd om m'n bed uit te komen en dochterlief wakker te maken.


Daarna stap ik onder de douche. Ik ben niet zo erg merkvast, af en toe probeer ik eens wat anders voor huid en haar. Op dit moment ben ik fan van de Full Fiber shampoo en conditioner van Elvive, deze ruikt heerlijk en geeft voor m'n gevoel echt extra volume. Ik kam m'n haar alleen onder de douche als er crèmespoeling in zit, want al ik m'n haar kam als het droog is, ben ik net een poedel.
Ook het doucheschuim van Palmolive komt regelmatig terug in onze badkamer, ik heb net weer een aantal flessen ingeslagen bij de Action.


Als ik me heb afgedroogd en de handdoek om m'n natte haar heb gewikkeld, begint de smeersessie. Ik begin met de crèmedeodorant van We Love the Planet. Deze deodorant bestaat uit 100% natuurlijke ingrediënten en is vrij van synthetische bestanddelen. Hoewel ik wel even moest wennen aan het smeren van een deodorant in plaats van spuiten, zou ik nu niet anders meer willen. Ook is dit de eerste deodorant die me echt fris houdt tot ik 's avonds m'n bed instap, en dit is geen verkooppraatje!

Dan zijn m'n ogen aan de beurt. Ik ben ondertussen toch (ruim) de 40 gepasseerd, dus ik geloof heel graag dat een oogcrème helpt tegen m'n vele lachrimpeltjes. Ik heb er al een aantal geprobeerd, maar deze van Etos vind ik heel prettig. Het belooft een liftend effect; ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zie als ik in de spiegel kijk, maar het houdt de houdt de huid onder en naast m'n ogen heerlijk zacht.

Daarna breng ik een dagcrème aan. Ook hierin ben ik niet erg merkvast, maar ik betrap mezelf er op dat ik toch altijd een anti-age of anti-wrinkle crème koop, dit zal ongetwijfeld te maken hebben met m'n leeftijd ;-). Vorige week heb ik de Skinscience Wrinkle Correcting Day Creme van Kruidvat gekocht, en ik ben fan! Deze dagcrème smeert super, ruikt heerlijk en laat geen vetlaagje achter, waar ik dat bij andere dagcrèmes wel regelmatig heb. Ook bevat deze crème spf 15, wat ik ook altijd erg belangrijk vind bij een dagcrème.


Nu ik m'n gezicht gehad heb, is de rest aan de beurt. Nadat ik jaren geleden een basaal celcarcinoom heb laten verwijderen in m'n hals, ben ik gaan smeren met Bio Oil om het litteken zo mooi mogelijk te laten genezen. Dit smeren ben ik sindsdien blijven doen, ook om hopelijk zo de huid van m'n hals en decolleté een beetje jong te houden. Ondertussen ben ik overgestapt op deze heerlijk ruikende huidolie van Kneipp, ook de bovenkant van m'n handen smeer ik hiermee in.

De rest van m'n lichaam smeer ik in met één van m'n twee favoriete bodylotions van Marbert. De classic versie gebruik ik echt al zeker 20 jaar, de I ❤︎ Refresh'n Fruity heb ik als cadeautje voor mezelf bij de laatste bestelling mee laten komen.


Na al dat gesmeer kleed ik me aan en maak ik ons bed op, daarna weer door naar de badkamer voor een make-upje. Hier ben ik echt zo mee klaar, klein beetje rouge, daarna de poederkwast erover heen, een zwart of blauw kohllijntje langs m'n bovenste wimpers en wat mascara en tot slot kam ik m'n weelderige wenkbrauwen in model.


Tot slot is m'n haar aan de beurt. Ik spray wat Shape your Curl spray van Andrélon over m'n haar, kneed het in model waarna ik de föhn gebruik om de ergste nattigheid er uit te föhnen.
Daarna ga ik naar beneden, pers ik 2 sinaasappels en een grapefruit en vul ik een schaaltje met magere Franse kwark en wat Superfruit mix van Albert Heijn. Tijdens het ontbijt lees ik het laatste nieuws op de iPad en bezoek ik even snel Facebook en Instagram.

Daarna ga ik voor de laatste keer terug naar de badkamer om m'n tanden te poetsen en de laatste hand aan m'n haar te leggen. De Shape your Curl spray droogt meestal wat hard op, dus kneed ik als laatste nog wat Intense Curl cream van Morocconoil door m'n haar, waardoor ik mooie zachte krullen krijg die niet pluizen. Dan nog een beetje haarlak om de boel op z'n plek te houden, een dikke knuffel voor dochterlief en dan kan ik eindelijk de deur uit.

Als ik het zo lees, is het een hele waslijst, maar ik ben echt binnen 20 minuten klaar! Gelukkig is m'n avondritueel minder uitgebreid, misschien zet ik die binnenkort eens op papier!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen