Lin's Life #4


Afgelopen week stond in het teken van het vieren van onze verjaardag. Dochterlief is 5 oktober a.s. jarig, terwijl ik op 17 oktober een jaartje ouder wordt. De laatste jaren vieren we onze verjaardag samen, we nodigen tenslotte dezelfde mensen uit. Dochterlief viert haar verjaardag dan nog een keer voor haar vrienden en vriendinnen. Het was ook dit jaar weer een zeer geslaagd feestje!
Verder deel ik het recept van een overheerlijke aardbeien-monchou-taart, die ik bakte en heb ik een aantal leuke blogtips voor je. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!


Lief dagboek


Sinds een paar dagen zit er een raar ploink-geluid in de rechter achterkant van de auto, alsof er een veer op spanning staat. Maandagochtend naar m'n werk hoor ik het weer, vooral als ik over een drempel of hobbel rijd. Met samengeknepen billen heb ik het gered tot aan m'n werk, ik ben zo geen held in de auto als-ie rare geluiden maakt! Meteen maar even gebeld met de garage, gelukkig kon ik de auto direct langs brengen. Ze belden me trouwens na een uur al, er zat een grote kiezel tussen de veer en de veerschotel die het geluid veroorzaakte....
Eigenlijk durfde ik de auto niet eens achter te laten bij de garage, hij zag er echt niet uit. Dus hup naar de car wash uit m'n werk, er staat nu tenminste weer een frisse auto op de oprit!
Ik ben gek op de zomer, maar ik vind het ook heerlijk als de dagen korter worden en 's avonds de kaarsjes weer aan kunnen.
En hoewel het herfst is, schijnt het zonnetje heel regelmatig lekker naar binnen. Als ik deze foto zie, ben ik zo blij met ons huis!


Vrijdagochtend heb ik het grootste gedeelte van de boodschappen voor ons feestje van zaterdag gehaald. Daarna heb ik de boel opgeruimd en een speculaas-kruidnoten-cake en een aardbeien-monchou-taart gebakken. Hoewel ik deze twee recepten nog niet eerder heb gemaakt, zijn ze beide heel goed gelukt!
Zaterdagochtend maakte manlief ruim 2 kilo huzarensalade voor de mensen die bleven eten, ook deze salade was ontzettend lekker.


M'n schoonzus kwam zaterdagochtend langs om onze achterpui te versieren met handgeletterde verjaardagsteksten. Deze keer geen slingers en ballonnen, deze versiering vind ik eigenlijk veel leuker!
Het eindresultaat van de salade en de speculaas-kruidnoten-cake; de aardbeien-monchou-taaart was op voordat ik er een goede foto van kon maken. Rond een uur of 3 druppelden de eerste mensen binnen, er bleven uiteindelijk een man of 20 eten. Met m'n broer en schoonzus en een goede vriend van ons hebben we nog tot een uur of half 1 in de veranda gestaan met een hapje en een drankje, terwijl we muziek draaiden en onze bijbehorende herinneringen deelden. Dit was echt zo'n avond met een gouden randje!

De allerlekkerste monchou-taart


Als je een recept zoekt voor een taart, die simpel te maken is en bijna niet kan mislukken, kijk dan eens naar dit recept voor een overheerlijke aardbeien-monchou-taart. Vooral de bodem van chocolate chips cookies met abrikozenjam is echt verrukkelijk. Het enige nadeel van deze taart is, dat het heel lastig is om een knap puntje op een schoteltje te krijgen, bij mij werd het tenminste een rommeltje. Maakte helemaal niet uit, hij is gewoon echt ontzettend lekker!

De volgende serie die ik ga binge watchen op Netflix

Nu ik de nieuwste seizoenen van 'Orphan Black' en 'Crossing Lines' beide heb uitgekeken, ga ik beginnen aan een geheel nieuwe serie, waar ik in ieder geval nog nooit van gehoord heb, 'Marvel Luke Cage'. Vanavond ga ik beginnen aan aflevering 1, ik hoop dat-ie me weet te boeien!



Sharing is caring

Afgelopen week heb ik m'n bloglijst weer een beetje bijgelezen en ik ben weer een aantal leuke artikelen tegengekomen, die ik graag met je wil delen:


Ik heb al heel veel recepten van de 'Lekker en Simpel' blog gehaald, maar dit recept voor bastogne truffels kende ik nog niet. Deze ga ik denk ik maken als traktatie voor m'n collega's als ik jarig ben!


Linda van de blog Linlicious-style www.linlicious-style.nlheeft een leuk artikel geschreven over gekke interieurdecoraties. In het kader van de verbouwing van onze badkamer is de Cup Sink mijn favoriet!


Sinds kort volg ik Anouk van de blog Blog Chick. Het doel van Anouk is om je te helpen het beste uit je blog te halen. Dit doet ze door het schrijven van heel nuttige artikelen, ik heb zelf heel veel gehad aan het artikel, waarin ze tips geeft om vooruit te werken. Ik ben fan!

Let's dance

Toen we zaterdagavond muziekherinneringen aan het ophalen waren en nummers met een bijzondere betekenis aan het draaien waren, heb ik o.a. voor dit nummer gekozen. Ten eerste word ik heel vrolijk van dit nummer, maar vooral de tekst spreekt me zeer aan. Ik hoor in m'n omgeving zo veel narigheid, dus de tekst van het refrein zou iedereen eigenlijk ter harte moeten nemen:

'Leef, alsof het je laatste dag is
Leef, alsof de morgen niet bestaat
Leef, alsof het nooit echt af is,
En leef, pak alles wat je kan' 


Quote of the week

En om in dezelfde sentimentele mood te blijven, even een kleine reminder:


See you next week!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen