Ik kan écht niet zonder....


Als je vraagt wat of wie ik echt niet zou kunnen missen, noem ik natuurlijk als eerste m'n dochter, op de voet gevolgd door manlief. Naast deze liefdes van m'n leven zijn er nog wel een aantal andere zaken waar ik niet (of nauwelijks) zonder kan.

1 - M'n ouders

Mijn ouders hebben dit jaar allebei de respectabele leeftijd van 70 jaar bereikt, in goede gezondheid en zonder grote problemen. Toch realiseer ik me dat ik heel erg blij mag zijn om op m'n 45e allebei m'n ouders nog om me heen te hebben. M'n schoonouders zijn helaas al overleden, dus ik koester de tijd die ik met m'n ouders heb. Ik hoop natuurlijk dat ze minstens 95 worden, maar ik hoor te vaak om me heen dat het zomaar over kan zijn.
We hebben in ieder geval alweer een familievakantie geboekt voor volgend jaar en we gaan er weer vreselijk van genieten met elkaar!

2 - M'n telefoon


Tsja, in dit mobiele tijdperk is het natuurlijk niet gek dat je niet meer zonder je telefoon kunt, althans, dat is mijn mening. Ik doe heel veel op m'n telefoon, maar voor bellen gebruik ik 'm eigenlijk nauwelijks. Even een appje sturen vind ik veel makkelijker en vaak ook effectiever, heel fijn om bijvoorbeeld even snel te checken waar dochterlief is en hoe laat ze thuis zal zijn.
Ook gebruik ik 'm meerdere keren per dag om Facebook te checken, een Instagram-post te plaatsen of om de nieuwtjes op Twitter te lezen en vergeet Wordfeud niet! Ik gebruik 'm ook als fototoestel, als rekenmachine, voor m'n mail en internetbankieren. Als het moet, kan ik vast wel zonder telefoon, maar hij maakt m'n leven wel een heel stuk makkelijker!

3 - Chocola

Inkoppertje toch? Ik ken maar weinig vrouwen die je niet wakker kunt maken voor een stukje chocola! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik kan me de dag niet heugen dat ik geen chocola heb gegeten. Op m'n vrije dag 's ochtends bij een kopje koffie een stukje butterscotch chocola, 's avonds bij de thee wat M&M's of een mini-Snicker en dan tussendoor misschien nog een Chocotoff.
O ja, en de tijd van de 'Kikkers en Muizen' komt er weer aan, je weet wel, van die te zoete fondant-in-chocola-beestjes, die je vroeger altijd in je schoen kreeg voor Sinterklaas. Daar ben ik gedurende minimaal 3 maanden per jaar echt verslaafd aan!

4 - Lipbalsem of -gloss

Ook dit is ondertussen bijna een verslaving te noemen. Ik móet echt wat op m'n lippen hebben om ze soepel te houden; overdag is dat vaak een bescheiden glossje, 's avonds voordat ik naar bed ga smeer ik m'n lippen in met Labello. Als ik geen gloss of balsem op m'n lippen heb, springen de scheuren er in en voelen ze echt als schuurpapier!

5 - M'n e-reader


.... of eigenlijk lezen in het algemeen. Ik lees veel en soms heel veel. Elke avond voordat ik ga slapen lees ik een paar bladzijdes of hoofdstukken in het boek waar ik op dat moment in bezig ben. Maakt niet uit hoe laat het is, hoe moe ik ben en of ik gedronken heb of niet, in het ergste geval moet ik de avond daarna een paar bladzijdes terug bladeren omdat ik de inhoud de avond ervoor om wat voor reden dan ook niet heb opgeslagen.
In de vakantie en op m'n vrije dagen kan ik me rustig verliezen in een boek, vorig weekend heb ik in twee dagen een boek uitgelezen, genieten vind ik dat!!

Kun je je een beetje vinden in dit lijstje? Of heb jij weer een een compleet ander lijstje? Ik ben benieuwd!

Liefs,
Lin ✿


Geen opmerkingen