Fotograferen met m'n iPhone 7 Plus


Sinds eind oktober ben ik de gelukkige bezitster van een iPhone 7 Plus. Voorheen had ik altijd een Samsung, maar sinds ik een iPad mini heb en werk met een Macbook Pro, was een iPhone een logische volgende stap. Vooral de dubbele camera op de 7 Plus sprak me zeer aan en, eerlijk is eerlijk, op je 46e is een iets groter scherm ook wel handig als je nog niet aan de leesbril wil!

Fotograferen is een grote hobby van me. Eigenlijk ga ik veel te weinig op pad met m'n spiegelreflex-camera, maar de camera van de 7 Plus is een waardige vervanger en veel makkelijker mee te nemen.
Gisteren heb ik met m'n vriendin een heerlijke frisse boswandeling gemaakt in de Castricumse duinen. Ook m'n vriendin ziet in elke boomstronk iets fotogenieks, dus onze wandeling van 3,6 km heeft ruim 2 uur geduurd...

Wel hebben we heerlijk bijgekletst en ontzettend veel foto's gemaakt. Vooral de portret-functie die de dubbele camera van de iPhone 7 Plus zo 'bijzonder' maakt, kun je ook in het bos gebruiken om foto's met mooie scherptediepte te maken. Ik heb ook een aantal fotobewerkings-apps op m'n telefoon geïnstalleerd, waardoor je ze door een filter of een andere bewerking nog gelikter kunt maken.

Onderstaand een aantal foto's waar ik best wel blij van word... deze zijn ongecensureerd en onbewerkt!





Aan het eind van de rit moest er natuurlijk ook nog een selfie gemaakt worden voordat we aan de koffie konden, je kunt gelukkig niet zo heel goed zien dat we het koud hadden.... ;-)


Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen