Op vakantie zonder onze puberdochter..... onze wish list!


Iedereen met (pre)pubers kent de uitdaging van het zoeken naar een vakantie, waar je zelf blij van wordt maar die ook de goedkeuring van de puber weg kan dragen. Ik moet zeggen dat het ons de afgelopen jaren best wel goed gelukt is. Omdat we 1 dochter hebben, kwamen we de laatste jaren op een camping terecht, waar ook veel medelanders met hun kroost naar toe gingen. Ik hou helemaal niet van kamperen, maar gelukkig hebben de meeste campings tegenwoordig ook prima mobile homes.

Het sfeertje op een camping vind ik wel geweldig, ik vind alleen het douchen, afwassen en plassen in een apart gebouw gewoon geen pretje. Maar als je dan een mobile home huurt, heb je helemaal geen last van dit soort 'ongemakken'.

Manlief en ik hebben, toen we nog met z'n tweetjes waren, regelmatig een hutje op een berg gehuurd, waar we heerlijke vakanties hebben gehad. Nu onze dochter 17 is en dit jaar voor het eerst met vriendinnen gaat interrailen in het Oostblok (ik weet niet wat ik spannender vind.... dit of een weekje Salou, maar dat even terzijde) denken wij voorzichtig aan een vakantie met z'n tweeën.

Komende zomer gaat dochterlief nog wel met ons mee op vakantie naar het Griekse Kefalonia, waar we via www.elizawashere.nl een heerlijke villa met privé-zwembad hebben gehuurd. Toch denk ik dat de kans redelijk groot is dat we volgend jaar zomaar eens met z'n tweeën op vakantie gaan. We hebben al een aantal bestemmingen op ons verlanglijstje staan:

✪ Rondreizen met een camper door Scandinavië


Hoewel ik eerder heb aangegeven dat ik helemaal niet van kamperen hou, heb ik op de een of andere manier een ontzettend romantisch beeld bij een vakantie 'met de camper'. Helemaal nu ik de website van Camptoo heb ontdekt! Dit is een soort Airbnb, maar dan voor het huren van particuliere campers. Er worden ook campers met badkamer verhuurd, dus mijn 'probleem' is snel opgelost.

Het lijkt me geweldig om op je gemak Zweden of Noorwegen te ontdekken, te stoppen op dat mooie plekje dat je onderweg tegenkomt en daar ook te overnachten. We hebben wel met elkaar afgesproken dat we eerst een weekje gaan proefdraaien in Nederland, maar als het bevalt, is dit zeker één van de eerste vakanties die we zonder dochterlief gaan beleven!

✪ Op 'wintersport' naar Finland



We zijn alledrie gek op wintersport, heerlijk de hele dag buiten zijn, lekker eten en veel slapen! Helaas is het er de laatste paar jaar niet van gekomen door onze verhuizing en verbouwing van de badkamer, maar als we weer tijd en geld hebben om richting de sneeuw te gaan, zou ik heel graag naar Finland willen.

Niet alleen voor het skiën, maar juist ook voor het Noorderlicht in Fins Lapland en wat dacht je van een husky- of een sneeuwscootertocht! Dochterlief vond dit tot op heden niet de ideale manier van wintersport, dus ook deze vakantie staat hoog op ons eigen verlanglijstje.

✪ Wandelen in Oostenrijk



Je snapt natuurlijk wel dat je een puber echt niet aan het wandelen krijgt! Nu heb ik dit ook jarenlang gemeden als fervent hardloopster, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig regelmatig een wandelingetje maak na het eten en dat bevalt me prima.

Wij kennen Oostenrijk alleen van onze wintersportvakanties, helemaal niets mis mee! 'Vroeger' ben ik tijdens de zomervakantie met m'n vriendinnetje en haar ouders mee geweest naar Oostenrijk en ook in de zomer is dit een ontzettend mooi land. Manlief zou het liefst emigreren naar Oostenrijk, dus een vakantie in dit prachtige land kan natuurlijk niet ontbreken op onze wish list!

Hoewel ik er eigenlijk nog helemaal niet aan moet denken om zonder onze dochter op vakantie te gaan, is het vooruitzicht om een vakantie uit te zoeken op basis van alleen onze eigen wensen best wel fijn.... eerst maar genieten van onze komende zomervakantie op Kefalonia, lekker met z'n drietjes, dan zien we daarna wel weer verder!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen