12 apps die m'n leven een stuk makkelijker maken


Nadat ik een aantal jaren gebeld heb met een Nokia ben ik een paar jaar geleden overgestapt op Samsung. Ik heb nu een Samsung Galaxy S5 nadat ik twee jaar een S3 heb gehad. Zoals de meeste van ons gebruik ik m'n telefoon voor van alles en nog wat, maar eigenlijk bijna niet om mee te bellen! Er staan heel wat apps (en ondertussen ook weer honderden foto's) op m'n telefoon, gisteren kreeg ik de melding dat m'n geheugen bijna vol was... Tijd voor de grote-mobiele-telefoonschoonmaak dus, maar dit zijn, naast natuurlijk Whatsapp, Facebook, Instagram en Twitter, 12 apps die ik écht niet ga verwijderen!!

☆ Snapseed
Deze app gebruik ik voornamelijk om m'n foto's te croppen. Er zitten heel veel andere extra's verborgen in dit programma, maar deze gebruik ik eigenlijk nauwelijks...

☆ Rabo Telebankieren
Dit is echt de uitvinding van de eeuw! Waar je ook bent, altijd en overal toegang tot je bankzaken vind ik echt ontzettend makkelijk. Vooral bij cadeaus, die gezamenlijk gekocht worden, vind ik het ideaal dat je direct op de verjaardag zelf het geld aan de desbetreffende persoon over kunt maken. Of als je ergens gezellig blijft hangen en je gaat met z'n allen sushi eten, kan mijn deel van de rekening direct betaald worden!

☆ Trivia Crack
Ik ben eigenlijk niet zo van de spelletjes op m'n telefoon. Ik heb een blauwe maandag gecandycrushed en ook Hay Day heb ik een kans gegeven, maar dit is niet aan mij besteed. Wordfeud speel ik wel al een lange tijd en sinds kort is Trivia Crack ook een favoriet spel. Het is een soort triviant, met meerkeuzevragen in diverse categorieën, dat je speelt tegen een random of zelf gekozen tegenstander. Op dit moment speel ik het samen met een groot aantal collega's, hilariteit verzekerd tijdens de lunchpauze!

☆ Google Maps
Ik geloof niet dat deze app nadere toelichting behoeft, hij heeft mij in ieder geval al door menig 'linksaf... nee, toch niet... rechts!' discussies geloodst!

☆ Pinterest
Ik pin al sinds Pinterest net bekend werd in Nederland, wat een heerlijk medium is dit toch! Zo heerlijk (en vooral verslavend) om door al die mooie foto's, heerlijke recepten en leuke DIY's te bladeren en inspiratie op te doen!

☆ Photogrid
Deze app gebruik ik om collages te maken van m'n foto's. Er zijn zoveel mogelijkheden, ik heb nog lang niet alles ontdekt!

☆ Pocket
Nog zo'n app die het leven een stuk gemakkelijker maakt! ;-) Pocket gebruik ik vooral voor de recepten die ik tegenkom op internet, en dat zijn er nogal wat! Deze app is zowel te gebruiken op de iPad als op m'n telefoon en m'n laptop, ideaal!

☆ Runtastic
Sinds ik een Samsung telefoon heb, gebruik ik Runtastic als ik ga hardlopen. Puur voor mezelf om bij te houden hoe lang en hoe ver ik loop en vooral.... hoeveel calorieën ik heb verbruikt ;-) 

☆ Spotify
Nog zo'n welbekende app... ik gebruik 'm vooral tijdens het hardlopen, maar ik kan m'n telefoon ook pairen met onze soundbar. Altijd handig om de playlist af te kunnen stemmen op de feestjes of etentjes!

☆ Timehop
Zo goed als elke dag krijg ik een berichtje: 'Your Timehop is ready'! Zo leuk om (bijna) dagelijks terug te zien wat ik 1, 2, 3 en 4 jaar geleden heb gedaan! Je kunt hier zowel je Facebook en Instagram account als je galerij aan koppelen en je hebt de mogelijkheid om deze nogmaals te posten, superleuk!

☆ Evernote
Deze app gebruik ik zowel privé als voor m'n werk, ideaal om korte notities, websites die ik wil bekijken en allerlei andere zaken die ik wil onthouden te bewaren. Ook weer te gebruiken op alle devices hier in huis en op het werk, erg handig!

☆ NoLED
Dit is een handige app, die icoontjes op je (zwarte) beginscherm laat zien als er bijvoorbeeld een appje, een mailtje of een reactie op een Instagram post binnenkomt, zonder dat je je telefoon 'aan' hoeft te zetten. Je kunt zelf instellen welke meldingen NoLED moet geven, welke kleur de meldingen moeten hebben, wanneer-ie op nachtstand moet enz. Meer dan genoeg mogelijkheden, enige nadeel is dat als je enige tijd niet in de gelegenheid bent om op je telefoon te kijken, het wel een kerstboom lijkt...

Dit zijn de apps die ik zeer regelmatig gebruik. En jij, wat zijn voor jou de apps waar je niet zonder kunt??

Geen opmerkingen