Badkamer of wellness??


Op dit moment zijn wij nog druk bezig met de tuin en de veranda, maar het volgende project staat alweer op de agenda.... onze badkamer!
In ons vorige huis hadden we een complete wellness tot onze beschikking (wel nadat we een jaar of 15 in een piepklein badkamertje van 1.50 x 1.80 m hebben 'overleefd'). Na onze verhuizing vorig jaar september zijn we er in alle opzichten op vooruit gegaan, alleen niet wat de badkamer betreft...

In dit huis hebben we, gewoon... een badkamer. Een douche, een toilet, een design radiotor en een spuuglelijk badkamermeubel, that's it. Na de verhuizing hebben we in deze badkamer nog niets veranderd; in eerste instantie waren we ook niet echt van plan om er een grote badkamerverbouwing tegenaan te gooien, maar ik mis m'n vorige badkamer steeds meer...

Hierin hadden we een ruime inloopdouche met regendouche, een groot (bubbel)bad, een heerlijk ruim wastafelmeubel met twee wastafels, een toilet en vloerverwarming. In deze badkamer konden we met gemak met z'n drietjes vertoeven; als één van ons stond te douchen, kon de ander rustig z'n tanden poetsen, terwijl de derde in bad zat zonder dat we last van elkaar hadden.

Dat is in deze badkamer wel anders.... Als er eentje staat te douchen en je komt de badkamer in, heb je niet alleen natte sokken, maar kun je je haar ook weer opnieuw stylen :-). Kortom, het is een badkamer met, eerlijk is eerlijk, een heerlijke douche, maar het is zeker geen praktische ruimte.

In ons vorige huis was het vaste prik op zaterdagochtend... meestal deed ik eerst wat huishoudelijke dingetjes, daarna liet ik het bad vollopen en installeerde ik me met een grote kop koffie, een goed boek en/of de iPad. Heerlijk lezen, Netflixen, een beetje doezelen, mijn weekend kon niet beter beginnen. Af en toe een beetje warm water er bij, ik kon echt met gemak twee uur blijven weken, heerlijk!!

Omdat m'n dochter en ik toch wel heel erg graag een bad willen en manlief niet de beroerdste is, heeft-ie onze nieuwe badkamer al helemaal uitgetekend in Autocad. De vorige verbouwing van de badkamer heeft hij helemaal zelf gedaan, dus dat gaat hier ook weer gebeuren. We snoepen een gedeelte van de slaapkamer naast de badkamer af, er komt weer een inloopdouche en een (waarschijnlijk) vrijstaand bad.

Ik zie wel weer even op tegen het elke dag bij iemand anders moeten douchen, maar hopelijk kunnen we deze overlast tot een minimum beperken. Ik ben dus weer heerlijk inspiratie aan het opdoen op o.a. Pinterest en ben erg benieuwd hoe onze nieuwe badkamer er uit komt te zien!! Ik heb een aantal mooie plaatjes toegevoegd voor het idee...




  






Geen opmerkingen