Help, ik heb een bloggersblokkade!


Ik 'blog' nu een half jaar en ik vind het eigenlijk helemaal niet zo makkelijk.... Wel heel gaaf om te doen, vooral de interactie met andere bloggers vind ik erg leuk, maar ik loop best wel tegen wat dingetjes aan. Die ga ik eens op een rijtje zetten, hopelijk lees je mee en kun je me wat nuttige blogtips geven!?

Inspiratie
Hier valt of staat het bloggen natuurlijk mee! Ik kan soms echt wel een klein beetje jaloers worden op bloggers, die dagelijks een interessant artikel of review plaatsen en daar tientallen reacties op krijgen... Ik ben er van overtuigd dat je veel meer verkeer naar je blog krijgt als je dagelijks of in ieder geval heel regelmatig een artikel plaatst, maar ik krijg het niet altijd voor elkaar...

Toen ik m'n blog startte, was ik van plan om elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag een artikel te plaatsen, maar ik moet bekennen dat daar tot op heden nog erg weinig van terecht is gekomen. Ook moet ik toegeven dat ik het toch wel spannend vind dat er bekenden meelezen nadat ik 'gesnapt' ben. Ik ben al een paar dagen met mezelf aan het brainstormen over artikelen die ik zou kunnen schrijven, maar ik merk dat ik dat erg af laat hangen van de bekenden die nu mee kunnen lezen... Misschien handig om eerst eens over dat gevoel heen te stappen, ik moet toch gewoon kunnen schrijven wat ík wil schrijven?!

Social media
Ik heb een 'privé' (als in gewoon Linda) Facebook, Twitter en Instagram account, maar ook een account voor LINlivin. Privé gebruik ik Twitter en Instagram nauwelijks, terwijl ik voor LINlivin heel actief (in ieder geval dagelijks) aan het Instagrammen ben. Voor m'n dagelijkse #dailydoseofpinspiration link ik m'n IG post ook aan Twitter, maar verder gebruik ik Twitter veel te weinig.

Ik heb ondertussen ook een FB account op LINlivin aangemaakt, en daar m'n pagina LINlivin aan gehangen, maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om reacties te plaatsen onder m'n LINlivin pagina. Heel toevallig las ik vanmiddag het artikel van Sara van Lovelowbudget.nl over het liken en reageren met de FB pagina van je blog, maar ook dat lukte me niet. Gelukkig heeft Sara haar hulp aangeboden, dus ik hoop dat dit probleem snel opgelost is!

En dan Twitter... ik vind het heerlijk om al die korte berichtjes van de mensen en bedrijven te lezen die ik volg, maar ik vind het zo lastig om hier zelf actief tweets te plaatsen. Misschien is dit gewoon een kwestie van doen, ik ga er vandaag mee beginnen!!


Google Analytics
Dit is een prima tool om te zien wie je blog bezoekt, hoe veel pagina's er per bezoek bekeken worden en hoe lang men op je blog blijft hangen. Ik weet dat er nog veel en veel meer uit te halen valt, weet iemand misschien een goede (online) cursus?

Blogger of Wordpress?!
Ik ben m'n blog gestart via Blogger en heb via Etsy een Blogger-template aangeschaft. Ik vind het op deze manier prima werken, maar ben er toch niet helemaal zeker van of ik niet beter kan bloggen via Wordpress... als je artikelen leest over bloggen, wordt er meestal gesproken over Wordpress en Wordpress plugins, ook hier ga ik me binnenkort eens goed in verdiepen

Eigen domein?!
Een paar maanden na de start van m'n blog heb ik via Just Host de domeinnaam LINlivin.nl aangeschaft. Ik weet dat ik deze domeinnaam aan m'n blog kan hangen, maar ik heb mezelf nog geen tijd gegund om uit te zoeken hoe dit werkt... Kan dit via Blogger? Worden al m'n artikelen wel meegenomen? 

Zoals je ziet, heb ik best nog wat hobbeltjes te nemen. Gelukkig heb ik een aantal blogs over bloggen gevonden, hopelijk kan ik hierin de antwoorden op m'n vragen vinden. Maar als jij al wat antwoorden of goeie tips hebt waarmee ik verder kan, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen!!

Liefs,
Lin ✿

2 opmerkingen

  1. Ken je blogaholic al?
    Je kunt op Youtube ook GA tutorials volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blogaholic ken ik inderdaad al, daar heb ik heel wat bloggerswijsheid vandaan gehaald! Dat van die tutorials is een goeie tip, daar ga ik me binnenkort maar eens in verdiepen, dank!

      Verwijderen