Ik beken.... dit zijn mijn 'Instagram-eenheidsworsten'


Ik ben een echte Instagram liefhebber, er gaat echt geen halve dag voorbij dat ik niet te vinden ben tussen al die mooie foto's op de bijna 600 accounts die ik sinds kort of al langere tijd volg. Op de een of andere manier word ik blij van die mooie interieurfoto's, de blije koppies van (klein)kinderen en/of huisdieren en de heerlijke food foto's die voorbij komen.

Waar ik me wel altijd over verbaas, is dat Instagram soms een behoorlijke hype kan veroorzaken. Zie je bij één van de bekendere accounts een post met een plant in een rubberen mand, die je bij Albert Heijn kunt krijgen, dan kom je deze binnen een week ook op diverse andere accounts tegen.

Ooit was er een geweldige account, @insta_gram_eenheidsworst, dat ons vertelde dat we eigenlijk allemaal dezelfde foto's op Instagram plaatsen, het liefst zo gestyled en perfect mogelijk. Hier werden collages gepost van alle dertien-in-een-dozijn artikelen, die dagelijks op Instagram geplaatst werden. Waarschijnlijk is hier veel kritiek op gekomen, want deze account bestaat (helaas) niet meer.

Maar toch moet ik eerlijk bekennen dat ik me ook schuldig gemaakt heb aan deze eenheidsworsten. Soms komt er een artikel voorbij, dat ik zo leuk vind, dat ik het gewoon moet hebben... bloos... Onderstaand een paar van mijn guilty worsten...


Dé geurkaars van de Hema, verkrijgbaar in vier geuren, waarvan ik de 'Linen' echt heerlijk vind. Eenheidsworst of niet, er zijn er hier de afgelopen maanden al een paar doorheen gegaan!



Het showrek, de één gebruikt het in het kippenhok of voor het storten van beton, maar het is ook zeer handig om al je gezellige hebbedingetjes aan op te hangen met leuke knijpertjes en klemmetjes!



Natuurlijk kan DE draadmand van de Action niet ontbreken! Verkrijgbaar in diverse kleuren en formaten is-ie voor vele doeleinden te gebruiken. Naast twee manden in dit formaat heb ik ook nog een grote, die nu gevuld met plaids en kussens naast de open haard staat, ideaal!



De rozenbotteltak, toen ik deze voor het eerst voorbij zag komen, was ik verliefd. Ik moest en zou zo'n tak zien te bemachtigen! Overal las ik dat ze her en der te krijgen waren, ze werden zelfs in het wild gevonden, maar ik kon ze echt nergens vinden. Gelukkig hebben de ouders van m'n vriendin een bloemenzaak, dus heb ik gevraagd of ze eens op de veiling konden kijken of er van deze takken te krijgen waren. Het duurde even, maar uiteindelijk staan ze hier toch in huis. Blij mee!!

En zo zijn er nog een paar Instagram eenheidsworsten, waar ik me de komende tijd waarschijnlijk nog wel schuldig aan ga maken.... de Stendig kalender, de vaas met kaarsen van de Action en de Pilea, waarvoor je je op Instagram zelfs al op een wachtlijst kunt laten plaatsen, zijn items die ik toch wel erg leuk vind.... wordt vervolgd!

Hoewel de @insta_gram_worst account niet meer bestaat, wordt er nog wel gebruik gemaakt van de hashtags #iinstagrameenheidsworst of #eenheidsworst, dus als je wilt weten welk item echt niet mag ontbreken bij jou in huis, raad ik je aan om hier eens op te zoeken! ;-)

Liefs,
Lin ✿

2 opmerkingen

  1. Ik las afgelopen zomer dat de vrouw die dat account beheerde gestopt was met het maken van die collages, omdat ze lelijke berichten ontving en dat het helemaal niet haar bedoeling was om mensen 'slecht' neer te zetten. Iedereen doet aan de eenheidsworsten mee, ik ook. En ik vind het allemaal prima EN grappig.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets had ik ook begrepen, maar ik vind het ook alleen maar grappig! Dat is toch ook het leuke van Instagram, ideetjes opdoen voor in je eigen huis, en dat daar een tag 'eenheidsworst' aan wordt gehangen, vind ik prima!

      Verwijderen