Tagging' Thursday.... Wicked Music tag


Het is weer tijd voor een tag! Ik vind het altijd erg leuk om bij een ander te lezen en af en toe zie ik er eentje langskomen, waarvan ik denk 'die ga ik onthouden'. Zo kwam ik op de blog van Sytse de Wicked Music tag tegen en aangezien muziek in ons gezin een grote rol speelt,

Hoe is jouw liefde voor muziek ontstaan?
Ik kan eigenlijk niet goed aangeven hoe mijn liefde voor muziek is ontstaan. Mijn beide ouders houden wel van muziek, maar zijn allebei niet muzikaal. Ik heb ook niet op muziekles gezeten, maar had net als m'n ouders wel altijd de radio aanstaan op m'n kamer. Ik ben nog van de cassettebandjes-generatie, ik zal wat muziek opgenomen hebben! Geweldig, en dan vreselijk balen als de dj veel te vroeg het einde van een nummer aankondigde... kon ik weer opnieuw beginnen!

Waar luisterden jouw ouders naar toen je klein was?
Abba! Ik kan serieus nog steeds alle nummers meezingen, ik ben echt groot geworden met Abba. Gelukkig is hun muzieksmaak ondertussen bijgedraaid, want ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen Abba meer kan horen...

Wat is je eerste gekochte plaat of CD?
De eerste LP die ik kocht, was van Shakin' Stevens. Oh, wat was ik verliefd op die man! Ik vond het nummer 'This ole house' echt helemaal geweldig en heb die single echt grijs gedraaid!


CD, Vinyl of digitaal?
Tja, ik heb alle soorten meegemaakt en heb niet zoals heel veel anderen een gevoel bij vinyl of CD's. We hebben een abonnement op Spotify en daar maken we met grote regelmaat gebruik van, ik vind het ideaal!

Je geheime music crush?
Mijn music crush is eigenlijk nooit geheim geweest, ik ben enorme fan van m'n dochter! Ze heeft een aantal jaren in een kinderkoor en een meidengroepje gezongen, maar ze zingt nu alleen nog op school tijdens de muziekles en de muziekavonden. Gelukkig zingt ze hier thuis ook nog regelmatig onder de douche of tijdens het aankleden, ik sta vaak stiekem onderaan de trap te luisteren en te genieten. Dat is dan wel een beetje geheim, want dat weet ze niet...

Welk nummer heeft een speciale betekenis voor je?
Dat is zonder twijfel het schitterende nummer van Marco Borsato, 'Dochters'. Sinds ik zelf moeder ben van een geweldige dochter kan ik dit nummer niet luisteren met droge ogen... Zo mooi!



Is je muzieksmaak veranderd door de jaren heen?
Nee, niet echt. Ik was en ben nog steeds fan van Anouk en Robbie Williams en door de tijd heen komen daar artiesten bij en vallen er artiesten af. Ik hou al vanaf dat ik klein was van Top 40 muziek en heb al jaren Radio 538 opstaan, in de auto, thuis en op het werk. Ik moet wel zeggen dat ik sinds een aantal jaren kermismuziek ook wel kan waarderen, maar dan alleen tijdens de kermis of een feestje!

Top 3 favoriete albums?
1. Robbie Williams - Life at Knebworth
2. Anouk - Together Alone 
3. 21 - Adele

Wat is jouw recentelijke ontdekking die je anderen aanraadt?
De 'Feel Good' afspeellijst op Spotify! Ruim 4 uur lang heerlijke muziek, lekker voor op het werk of tijdens de schoonmaak ;-)!

Dat was 'm, tot de volgende Taggin' Thursday!

Liefs,
Lin ✿


Geen opmerkingen