Lin's weekly #1


Ja hoor, ik heb gewoon gedaan, ik heb een poging gedaan om een week lang een fotodagboek bij te houden. Ik vind het bij collega-bloggers altijd erg leuk om te lezen en te bekijken, als je benieuwd bent naar een kijkje in mijn leven, lees dan vooral verder! 


Maandag begon de dag (zoals eigenlijk alle dagen) met een bakje magere Franse kwark met chia- en lijnzaad en wat honing. Daarbij drink ik al jaren een glas met twee vers geperste sinaasappels en een grapefruit.
Daarna op naar het werk, waar ik begin met het lezen en beantwoorden van m'n mail, daarna gebeurt er van alles en nog wat waarop directe actie ondernomen moet worden, dus voor ik het weet is het alweer tijd voor de lunch.
Deze keer lunch ik met een waldkorn cracker met kaas en eentje met jam, daarbij een kopje thee en voordat ik weer aan het werk ga, neem ik nog een handje pepernoten mee... my guilty pleasure!
Ik werk op maandag, dinsdag en woensdag (en op vrijdagochtend) en omdat manlief, die maatvoerder is, altijd veel eerder de deur uit gaat en ook weer eerder thuis is, staat het eten vaak al op tafel als ik uit m'n werk kom. Dit keer was het een heerlijke jachtschotel met aardappelpuree, ik heb altijd zo'n trek als ik thuis kom! Na het eten heb ik nog 6 km hardgelopen voordat ik op de bank plofte, heerlijk is dat voldane gevoel als je na het hardlopen onder de douche vandaan komt!


Op m'n kantoor staat Wouter de boskabouter nog steeds in z'n verpakking te wachten tot-ie opgehangen wordt. We zijn eind oktober verhuisd naar dit pand, ik heb een heerlijk kantoor voor mezelf, maar de muren zijn nog erg kaal en wit. Binnenkort m'n collega met de boormachine maar eens lief aankijken...
Na een drukke dag op het werk duik ik 's avonds na het eten languit in het hoekje van de bank voor een avondje Netflix, heerlijk!
Voordat ik ga slapen print ik nog even snel de entree-tickets voor de Country & Christmas Fair waar ik donderdag met m'n moeder en schoonzus heen ga. Onze printer heeft nog wel eens kuren, als ik ze thuis niet uitgeprint krijg, kan ik ze in ieder geval op m'n werk nog uitprinten, maar deze keer gaat het gewoon vanzelf!


Het is al een aantal dagen nat, koud en winderig herfstweer, maar vandaag zie ik uit m'n raam op kantoor dan toch een waterig zonnetje verschijnen... Foto!!
's Avonds eten we boerenkool met deze misvormde, maar evengoed zeer smakelijke worst, heerlijk comfort food met dit weer!
Op donderdag ben ik altijd vrij en dan probeer ik zo min mogelijk in huis te doen. Daarom doe ik op woensdagavond vaak al de boodschappen en probeer ik dan ook de was zoveel mogelijk weg te werken, gooi ik een stofdoek door het huis en maak ik de toiletten schoon, zodat ik op donderdagochtend alleen nog maar hoef te stofzuigen. Dochterlief heeft op donderdag altijd het eerste uur vrij, dus als zij tegen negen uur de deur uit gaan, plof ik op de bank en heb ik de hele dag nog voor me!


Ik kwam deze amandel & abrikoos mix tegen tijdens het boodschappen doen, deze heb ik lekker door m'n ontbijtkwark gedaan, heerlijk!
's Ochtends lijkt het weer een beetje bij te trekken, het zonnetje schijnt tenminste lekker naar binnen!
Vorige week heb ik bij Ć©Ć©n van de kledingwinkels bij ons in het dorp een gave winterjas gezien, die na aftrek van korting maar €25 kostte.... ik ben toch nog even gaan kijken en laat er nou net nog eentje hangen, precies in mijn maat... die hangt nu bij mij aan de kapstok!
Gelukkig blijft het lekker weer en rij ik rond twee uur met m'n moeder en schoonzus naar de Country Christmas Fair in kasteel De Haar in Haarzuilens. Hier heb je kunnen lezen hoe het daar was, ik ga volgend jaar in ieder geval weer!


Vrijdagochtend heb ik gewerkt en kon ik rond 13.00 uur eindelijk weg. Thuis heb ik snel een boterham gegeten, want ik had een afspraak bij de huisarts voor het periodieke bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Ik kan me absoluut iets leukers voorstellen, maar ik ben blij dat we hier in Nederland in de gelegenheid zijn om deel te nemen aan dit onderzoek.
Na het doen van de boodschappen heb ik wind en regen getrotseerd voor een heerlijke 6,5 km hardlopen.
Dochterlief werkt sinds een paar weken op vrijdag bij een Japans restaurant bij ons in het dorp en moet dan om 17.00 uur al beginnen. Ik heb wat lekkere smeerseltjes gehaald, wat olijfjes en een lekker stokbrood, zodat dochterlief eerst kan eten en ik later met manlief op de bank onder het genot van een wijntje en een stokbroodje de week doorneem... Heerlijk begin van het weekend!
's Avonds hangen we met z'n tweetjes op de bank voor The Voice... ben fan van Maan!!


Zaterdagochtend ben ik meestal de eerste die wakker word, dus ik begin de dag op de bank onder een kleedje met m'n iPad en ereader.
Dochterlief heb ik rond een uur of 10 wakker gemaakt, want er moest heel veel huiswerk gedaan worden. Ondertussen heeft manlief boodschappen gedaan en begin ik aan de voorbereidingen voor het avondeten, want onze vakantievrienden, die we in de zomer van 2013 op de camping in Frankrijk hebben ontmoet, komen 's avonds eten. Hoewel we elkaar maar een keer of 4, 5 zien per jaar is het elke keer weer ontzettend gezellig, dat was deze keer niet anders!
Na de koffie gaan onze vakantievrienden weer op huis aan en duik ik nog even op de bank om de BBC documentaire over Adele te bekijken; ze komt volgend jaar naar Nederland!! Dochterlief en ik willen heel graag heen, dat wordt aan de computer gekluisterd zitten op 4 december als de voorverkoop begint.... Duimen jullie voor me??


M'n broer heeft m'n schoonzus een weekend weg kado gedaan, maar omdat m'n schoonzus haar paard in hun tuin heeft staan, moet toch iemand het beest eten geven. M'n broer heeft me heel lief gevraagd of ik dat op zondagochtend voor m'n rekening wilde nemen, dus de wekker op half 9, snel in de kleren om Amirah d'r biks en hooi te geven. 
Daarna ben ik begonnen aan m'n bullet journal, heb hier al zoveel over gehoord en gelezen en het lijkt me echt iets voor mij. Ik heb bij de Hema wat leuke spulletjes bij elkaar gescharreld en ben ik aan de knutsel gegaan, als ik 'm een paar weken gebruikt heb, laat ik jullie weten of ik het echt praktisch vind.
's Middags heb ik met het handbalteam van m'n dochter, waar ik coach van ben, een hele spannende thuiswedstrijd gespeeld, eindstand 15-15. Dat was me het potje wel!
Toen we thuis kwamen, voelde dochterlief zich niet heel lekker, ze slaapt de laatste weken eigenlijk te weinig en heeft het veel te druk, is al een tijdje verkouden en nu was ze ontzettend misselijk. Zij heeft dus ziek met een emmer naast 'r op de bank gelegen, terwijl manlief een ontzettend lekkere macaroni carbonara in elkaar draaide, terwijl de wind en regen om het huis gierden... Vanavond maar lekker op tijd naar bed!!

Dit was m'n week, vond het erg leuk om eens een fotodagboek bij te houden en jullie een kijkje te gunnen in ons leven. 
Morgen is het weer maandag, maak er een mooie dag (en week) van!!

Liefs,
Lin ✿


Geen opmerkingen