1 jaar bloggen.... mijn blogervaringen tot nu toe!


Een jaar geleden ben ik m'n blog begonnen, een jaar geleden al weer! Tijd om eens terug te kijken en vooruit te blikken, hoe vind ik het, waar sta ik nu en wat wil ik graag? Lees je mee, ik kan nog heel veel tips gebruiken!

Allereerst wil ik toch even kwijt dat ik bloggen echt niet altijd eenvoudig vind. Ik voel me na een jaar nog steeds een beginnende blogger, helemaal naast alle gave, hippe, leuke blogs met heeeel veel volgers die ik op m'n ellenlange bloglijst heb staan.
Ik ben blij met elke reactie en met iedereen die een bezoekje brengt aan m'n blog en ik weet zo ongeveer wat ik zou kunnen doen om meer volgers te krijgen, maar op de een of andere manier gun ik mezelf er de tijd niet voor.

Ik heb sinds vorige week het bloggen weer opgepakt na een radiostilte van bijna 3 maanden (!). Ik werk in een zadenbedrijf, waarbij 90% van de omzet in de eerste 4 maanden van het jaar gedraaid wordt. Gedurende deze maanden heb ik dan ook vijf dagen in de week gewerkt i.p.v. normaal gesproken 3,5 dag, dus ik kan de radiostilte makkelijk op tijdgebrek schuiven.
Toch vind ik dit te makkelijk, ik had bijvoorbeeld ook minder frequent kunnen gaan bloggen, toch?!

Een andere reden die ik voor deze radiostilte kan bedenken, is dat ik vind dat ik gewoon te weinig verstand heb van Google Analytics, zoekresultaten, Wordpress en HTML. Vorig jaar heb ik een domein aangeschaft, maar ik gebruik nog steeds de blogspot.com-extensie, gewoon omdat ik niet goed weet hoe het werkt.
Ook zou ik heel graag m'n blog over willen zetten naar Wordpress omdat daar veel meer mogelijkheden liggen, maar daarvoor heb ik dus weer te weinig Wordpress en HTML kennis...

Ik weet het, ik wil gewoon te snel te veel.... Maar ik ga het allemaal anders doen! Ik werk sinds deze maand weer 3,5 dag per week en heb weer wat meer tijd voor mezelf. In m'n tas zit een notitieboekje, waarin ik ondertussen al heel wat ideeƫn voor artikelen heb genoteerd, nu wil ik voor mezelf alleen nog een planning maken met een vast blogschema, want ik merk dat dit voor mij het beste werkt.

De blogkriebel is ook in die 3 maanden radiostilte gewoon gebleven, dus ik ga stug door! Ik heb me opgegeven voor een online cursus web design, waar ik hopelijk informatie kan vinden die ik ook weer kan gebruiken voor m'n blog. Ben nu al benieuwd wat ik ga schrijven als m'n blog twee jaar bestaat!!

Liefs,
Lin ✿




Geen opmerkingen