Lin's Weekly #18


Alweer een week voorbij... een korte werkweek en een week waarin het eindelijk barbecue-weer werd! Ook de week waarin mijn vader 70 werd en ik vreselijk verwend ben op moederdag... kijk je mee??



Op maandag schoven m'n collega's aan en werd er flink gebrainstormd over een aantal gave nieuwe producten voor volgend seizoen. Dit alles onder het genot van een kopje koffie natuurlijk!
Toen ik 's avonds thuis kwam, had manlief heerlijk beef teriyaki gemaakt. Zo lekker dat ik de eerste drie dagen van de week zo aan kan schuiven als ik uit m'n werk kom!
Dochterlief had ondertussen een aantal vriendinnen over de vloer. Eerst werd er samen gekookt, daarna samen getut en gechilled in de veranda, waarna ze het dorp onveilig gingen maken.
Ik niet hoor, ik dook om half 8 weer voor de tv voor de enige serie die ik echt volg en dat is Utopia. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb volgens mij nog geen aflevering gemist sinds het in december 2014 is begonnen....


Kijk nou toch, de moestuintjes van AH gaan als de brandweer, we kunnen vanavond aan de sperciebonen!
Het is toch echt veel lekkerder werken met zo'n blauwe lucht dan wanneer het regent! En dan zeggen ze dat het richting eind van de week nog veel mooier wordt...
Ik was redelijk op tijd thuis en omdat dochterlief moest werken en we daardoor ook iets later gingen eten, ben ik uit m'n werk direct m'n hardloopkleren ingeschoten voor een lekkere 5 km.
Wat kan ik hier toch van genieten, bloemetjes in de avondzon!


Het is alweer woensdag, m'n laatste werkdag deze week. Daar gaan we weer!
Omdat ik sinds we in dit pand zitten heel regelmatig last heb van fruitvliegjes in m'n kantoor (en ik zou niet weten waarom, want ik heb alleen een kerstboompje staan), heb ik van m'n collega een vleesetend plantje gekregen. Ik ben benieuwd...
Dochterlief verzorgt het toetje en heeft een nieuw hulpmiddel gevonden om de kroontjes van de aardbeien te halen.... een rietje!
Als je me jaren geleden had gezegd, dat ik een stuk of 5 cactussen in huis had staan, had ik je vierkant uitgelachen, maar ik vind ze stiekem toch heel erg leuk...


Heerlijk, de eerste vrije dag van 4 op een rij zonder al te veel afspraken! De buffetkast stoorde me al enige tijd, dus die ben ik maar eens gaan uitmesten.
Daarna een lekker bakkie koffie met een goddelijke chocoladekoek van Appie.... die heb ik verdiend!
Met dit zonnige weer word ik helemaal blij van onze tuin. Beetje aan het schuiven en fotograferen geweest en natuurlijk languit van het zonnetje genoten!
Manlief gaat deze vrije dagen gebruiken om zover mogelijk te komen met het schilderen van de buitenboel, vandaag zijn de garagedeuren aan de beurt. Ben nog steeds erg blij met de (zelf gemengde) kleur!


Ik was alweer op tijd wakker, dus rond 8 uur m'n bed uit en m'n hardloopkleren in gesprongen voor een lekker rondje van 6 km. Heerlijke manier om aan de dag te beginnen!
Na het douchen vind ik wel dat ik een stukje van die overheerlijke aardbeientaart, die ik gisteren uit de supermarkt heb meegenomen, heb verdiend...
Via de schilder die nu bezig is op het werk van manlief konden we een steiger lenen, die rond etenstijd gebracht en geinstalleerd is. Voor geen goud dat ik dit ding op ga!
Daarna via Thuisbezorgd.nl de ondertussen befaamde varkenshaas met uien en bami besteld, wat is dit toch vreselijk lekker op z'n tijd!


Op zaterdagochtend is het om 9 uur al zo lekker buiten, dat m'n eerste buiten-ontbijtje een feit is!
Vandaag wordt m'n vader 70. Hoewel hij er geen groot feest van maakt, hebben we 'm met medeweten van m'n moeder tussen de middag ontvoerd voor een lunch met z'n allen. Op dit soort momenten realiseer ik me altijd weer extra dat het heel kostbaar is om je beide ouders nog om je heen te hebben....
Ondertussen is ook ons moeder-, vader- en kinderdagcadeau binnengekomen, een opblaasbare jacuzzi! Dochter- en manlief gaan 'm installeren, zodat ik morgenochtend na m'n moederdagontbijt eindelijk weer eens van een bad kan genieten... en dit keer in de buitenlucht!
Terwijl de rest van de fam de jacuzzi installeert, geef ik de uit hun potjes gegroeide moestuin-plantjes wat meer ruimte. Wie had ooit gedacht dat ik tuinieren een klein beetje leuk zou gaan vinden...


Van dochterlief heb ik de duidelijke instructie gekregen dat ik pas om een uur of 10 naar beneden mocht komen, dus lig in met de balkondeur open te wachten totdat ik geroepen wordt...
Klokslag 10 uur stond er een heerlijk ontbijt voor me klaar, buiten in het zonnetje heb ik genoten van wentelteefjes, aardbeien en een versgeperst sapje en nog een cadeautje!
Daarna heb ik met dochterlief de jacuzzi ingewijd, hij mag blijven, wat een heerlijkheid!
Verder heb ik op deze moederdag niet veel gedaan, lekker van de zon genoten, de laatste ronde van de Eredivisie gekeken en genoten van de chili con carne van manlief....

En nu zit het weekend er weer op.... Komende week weer een 'gewone' werkweek, daarna nog 1 keer een korte week en dan gaan we weer op naar de vakantieperiode. Time flies....

Tot volgende week!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen