Lin's weekly #17


Eén keer eerder heb ik een fotodagboek bijgehouden en geplaatst, de week daarna gebeurde er zo weinig bijzonders dat ik niet eens genoeg foto's had om een Weekly te vullen.... Maar sinds vorige week ben ik begonnen met Snapchat (@linda.min) en nu ik een beetje weet hoe dat werkt en dagelijks een paar Snaps kan maken, moet ik toch ook een weer eens een Weekly in elkaar kunnen draaien!


Maandagochtend begin ik de dag, net als alle andere ochtenden, met een bakje magere Franse kwark met in dit geval Superfruit van AH. Beetje honing erover en een glas versgeperste sinaasappel- en grapefruitsap erbij, dan kan mijn dag beginnen!
OOTD, wordt nog steeds zo vrolijk van deze kleurtjes! Normaal gesproken draag ik veel grijs en zwart, maar er hangt gelukkig ook nog wel wat kleurigs in m'n kledingkast.
Op m'n werk zijn we bezig met een samenwerking met een kerstboom-leverancier, hij levert de boompjes, wij de zgn. rag bags, vervaardigd uit oude theezakken uit India. Ik geloof alleen dat mijn exemplaar wel een beetje water kan gebruiken...
Kom je thuis, staat dochterlief te koken! Het is vakantie, manlief had doorgegeven dat-ie laat thuis zou zijn, dus dochterlief heeft boodschappen gedaan en is druk in de weer met de Turkse dürum. En het wás lekker!


Hagel, regen, wind en een graad of 4.... en de voorspellingen voor Koningsdag zijn helaas al niet veel beter!
Op de maandagavonden in de vakantie is er bij ons in het dorp altijd een zgn. Buona night, speciaal voor 16 tot 18-jarigen. Dochterlief is samen met vriendinnen op stap geweest en de hele bubs bleef slapen, dus het was een parkeerdrukte van jewelste in de voortuin...
De opbouw van het Slam! FM podium vordert gestaag. Dochterlief gaat dit jaar voor de 3e keer dit evenement bezoeken, ik hoop zo dat het een klein beetje droog blijft!
Kijk nou, hoe schattig!! We hebben sinds kort een nieuw product, een cactusmix-kweekset. Zie hier het resultaat van de mix die vorig jaar juni gezaaid is.... helaas groeien cactussen niet zo snel, maar ze zijn zo wel cute!


En toen was het Koningsdag, de dag waar iedereen bijna met angst en beven naartoe heeft geleefd na alle kleurcodes die afgegeven zijn door het KNMI! Dochterlief was naar Slam! FM, manlief had een optreden in het dorp en ik, ik ben lekker rustig boodschappen gaan doen, gewoon... omdat het kan!
Wat nou code oranje, regen, windstoten? Prima te doen achter in de tuin in het zonnetje, zo kom ik de dag wel door!
Als de zon nou zo lekker blijft schijnen, gaan we aan het eind van de dag naar het dorp, waar verschillende bands spelen. Alles is buiten, dan is droog weer toch wel gewenst...
En droog was het.... we zijn gezellig met een stel vrienden in het dorp beland, waar een geweldige band, Big Bird, speelde. Waanzinnig genoten, was wel heel blij dat ik de dag erna vrij was...


Gelukkig hebben de weergoden gewacht tot vandaag met alle narigheid, onweer, hagel, regen, storm... het lijkt wel herfst!
's Middags ben ik met m'n moeder gaan woonshoppen, dit is iets wat ik erg graag doe op een vrije dag. We zijn naar Woon in Alkmaar gereden, waanzinnige winkel waar ik deze te leuke trolley tegen kwam. Nu manlief nog overtuigen...
Op de terugweg zijn we nog even binnen gelopen bij één van m'n favoriete winkels, Melange 7 in Heiloo. Een ontzettend leuk concept, dit is een restaurant waar je kunt winkelen of een winkel waar je ook kunt eten, net hoe je het bekijkt. En zoals altijd ben ik niet weggekomen zonder een goed gevulde tas...
's Avonds hebben we heerlijke asperges gegeten bij m'n broer. De moeder van m'n schoonzus komt daar 1 x per jaar voor hen beiden asperges maken, m'n broer en neefje houden er niet van. Drie jaar geleden heb ik mezelf uitgenodigd en ondertussen schuiven ook manlief en m'n ouders aan. Een heerlijke traditie is geboren!


Dochterlief wilde wat leuks met me doen in de vakantie.... en dat werd uiteindelijk wenkbrauwen verven. Hoe leuk?!
Daarna samen door naar de supermarkt om boodschappen te doen voor een lekkere lunch. Nadeel van boodschappen doen met dochterlief is dat ik altijd met veel te veel extra boodschappen thuiskom...
Dochterlief moet op vrijdag altijd om 5 uur beginnen met werken. Soms kook ik iets wat zij eerst eet en wij later kunnen opwarmen, maar vandaag had ze zin in pizza. Ze liet heel lief een klein puntje voor me over!
Nu ik een paar dagen vrij ben, maak ik ook wat meer tijd om nieuwe recepten uit te proberen. Deze kreeg ik door van m'n broer, kip met rijst, broccoli en honing. Dit gaan we zeker vaker eten, misschien dat ik dit recept binnenkort eens deel op m'n blog, het is verrukkelijk!!


Zaterdagochtend verschoon ik de bedden, draai ik wat wasjes en werk ik de strijk weg. De voorzolder ziet er dan meestal zo uit...
Nu het op m'n werk wat rustiger wordt, heb ik meer tijd (en zin) om thuis het een en ander op te ruimen. Ik ben gek op woonaccessoires, maar van manlief mag ik voorlopig geen nieuwe spullen meer kopen voordat er wat het huis uit gaat. Dus dan maar wat spullen op Facebook gezet, ik was binnen een paar uur los...
En dus konden er weer wat nieuwe spulletjes het huis in die ik tijdens het woonshoppen afgelopen donderdag heb gescoord. Tijd voor wat kleur in huis!
's Avonds weer een nieuw recept geprobeerd, we aten witlof met ham, boursin en kaas uit de oven. Zelfs dochterlief heeft d'r bord leeg gegeten, en eigenlijk houdt ze niet van witlof...


Ik kan er echt niet meer onderuit.... omdat ik een paar dagen ziek ben geweest en nog steeds loop te hoesten en omdat het de laatste tijd rotweer was, is het al bijna 3 weken geleden dat ik voor het laatst heb hardgelopen... shame on me!! Dus schoenen aan en gaan, dit is zo'n heerlijke manier om de zondag te beginnen!
Wij wonen aan de kust, dus na 5 minuten hardlopen, ren ik zo het bos in. Was even vergeten dat het door al die nattigheid van de afgelopen tijd best wel modderig was, maar ik heb me al slalommend staande weten te houden.
Bij thuiskomst ontbeten en gedoucht en daarna lekker de zon in gedoken met m'n e-reader terwijl manlief in de tuin aan het rommelen is. Volop genieten!
's Avonds een eenpansgerecht bereid, dat ik al een keer eerder heb gemaakt. Deze Mexicaanse rijst met guacemole, zure room en nacho's ga ik binnenkort een keer met jullie delen, makkelijk te maken en zo ontzettend lekker!!

Tot de volgende Weekly!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen