Lin's Weekly #21


Wat een heerlijke drukke en gezellige week heb ik gehad! We sloten de week af met heerlijk weer, zodat we lekker veel buiten zijn geweest. Terwijl ik dit zit te schrijven, giert de wind om het huis, dus het zal wel weer snel afgelopen zijn met het mooie weer....


Het is weer een gewone werkweek! Als ik maandagochtend het kantoor binnen kom, zie ik aan de rommel (en de wijnglazen ;-)) op tafel dat er eind vorige week weer goed gebrainstormd is, ik ben benieuwd!
Na een hectische maandag hoor ik dat manlief ook een drukke dag heeft gehad en dus ook pas laat thuis was. Weinig tijd om boodschappen te doen, dus we eten een mosterdsoepje met stokbroodjes zalm en een salade, heerlijk!
Dinsdag doe ik m'n lievelingssjaal om, want hoewel het al mei is, is het koud op kantoor. De ketel doet het niet meer en ik heb gisteren gewerkt in een temperatuur van 18,5 graad, da's niet echt lekker als je het grootste gedeelte van de dag achter een bureau zit!
's Avonds nadat ik Utopia heb gekeken, ga ik lekker een rondje hardlopen. Zit nu al een paar weken in een goed hardloopritme, loop nu 3 x per week een kilometer of 5, 6. Het gevoel als ik gedoucht en in m'n huispak op de bank zit... daar doe ik het voor!


Ze voorspellen weer vervelend weer voor de woensdag, dus ik doe maar weer een sjaal om en trek voor de zekerheid ook een warm vest aan... ben best wel een koukleum geloof ik!
's Middags stuurt m'n vader ons in de familie-app een foto van deze zelfgemaakte buitenlamp. M'n schoonzus en ik hebben er allebei direct eentje bij 'm besteld, deze staat heel gaaf naast onze pas geschilderde voordeur!
Als ik 's avonds thuis kom, is manlief al aan het koken. We eten rijst met doperwtjes, worteltjes en kibbeling en hij heeft onze AH-moestuin-sperziebonen ook gekookt. Ze waren serieus echt lekker!
's Avonds ga ik langs bij een vriendin van me die onlangs gescheiden is. Ik kon laatst niet naar de verjaardag van haar oudste zoon komen, dus ga ik woensdagavond even langs om te feliciteren en bij te kletsen.


Donderdag is voor mij alweer de laatste (halve) werkdag van deze week. Eerst moet ik met dochterlief naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle. We hebben deze keer een vervanger, die aangeeft dat de witte plekjes op de voortanden van dochterlief vrij makkelijk 'verwijderd' kunnen worden. Deze plekjes zijn waarschijnlijk ontstaan doordat ze direct na de geboorte een antibioticum-kuur heeft gehad i.v.m. ontstoken longblaasjes. Daar gaan we werk van maken, want ze wil hier al heel lang graag vanaf.
Het is heerlijk weer, dus als ik uit m'n werk kom, lunch ik lekker in het zonnetje met een vers kadetje en zo'n heerlijke chocoladekoek van AH. Niet gezond, maar soms zooo lekker!
's Middags haal ik ons Horizon pakket van Ziggo af, we hebben jarenlang niets op kunnen nemen en misten dit eigenlijk ook niet. Nu merken we dat het soms toch wel handig is, dus na het inwinnen van informatie en het betalen van 4 euro extra per maand hebben we nu legio mogelijkheden om op te nemen, te pauzeren, films en series te kijken enz. Nu nog installeren....


Vrijdagochtend ga ik gelijk met dochterlief om 7 uur uit bed. Ik hijs me in m'n hardloopkleding, eet een banaan en drink een glas water en om 10 over half 8 ren ik naar buiten voor 6,5 km hardlopen. Ik heb deze week in totaal 20 km gelopen, dat is me volgens mij nog niet eerder gelukt!
Gistermiddag ben ik al aan de poets geweest, na het douchen gooi ik een was in de machine en dan ligt een heerlijke vrije, zonnige dag voor me. O, wat ga ik hiervan genieten!
Als ik 's middags naar het winkelcentrum rij om wat boodschappen te doen, staat de kilometerteller op deze mooie stand, vond het wel een fotootje waard.
Aan het eind van de middag gaan we naar onze oude buurtjes, die in de loop der jaren ook hele goeie vrienden zijn geworden. Buurman is jarig, we zitten heerlijk in de veranda met een wijntje en een hapje, wat kan het leven toch aangenaam zijn...


Zaterdagochtend stappen we tegen 9 uur uit bed, zonde om lang in je bed te blijven liggen met dit mooie weer! Ik besluit om halverwege de ochtend naar Egmond aan Zee te rijden, waar ik al veel te lang niet ben geweest. Er zijn een aantal hele leuke (woon)winkels bijgekomen, ik ben dan ook goed geslaagd.
's Middags bivakkeer ik met een goed boek en een stapel tijdschriften in de veranda om aan het eind van de middag deze heerlijke witlof met ham en boursin uit de oven te maken. Na het eten komen twee vriendinnen van dochterlief om te chillen in de jacuzzi, waarna ze rond middernacht naar het dorp vertrekken en ik eindelijk naar bed kan. Dan voel ik me toch af en toe wel een beetje oud....


Zondagochtend slapen we wat langer uit en zitten we tegen tienen aan het ontbijt. Dochterlief moet eerst een handbalwedstrijd fluiten, terwijl ik in en rondom het huis wat foto's aan het maken ben. Daarna vertrekken we samen naar Akersloot, waar ik de handbalmeiden bijna naar een overwinning heb gecoacht.
Bij thuiskomst duik ik de veranda in en komen m'n broer en schoonzus nog even langs. M'n schoonzus en ik nemen de afgelopen week even door onder het genot van een roseetje, terwijl m'n broer probeert om een virus van onze laptop te krijgen. Is helaas niet helemaal gelukt....
Deze houten onderzetters heb ik gisteren ook gekocht in Egmond. Met deze quotes zijn ze veel te leuk om als onderzetter te gebruiken!
's Avonds kijk ik nog een aflevering van Elementary, lees nog wat blogjes en vertrek rond een uur of 10 naar boven met m'n e-reader.

Dat was 'm weer, de week is weer voorbij gevlogen! Kan me helemaal vinden in de quote op één van de onderzetters.... 'het leven moet niet vliegen, maar fladderen'!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen