1000 vragen aan jezelf.... #2


Ik heb na enig speurwerk het boekje met 1000 vragen aan jezelf weer gevonden, gelukkig! Het is misschien al wat achterhaald, maar ik vind het nog steeds leuk om de antwoorden op deze vragen bij andere bloggers te lezen, dus ik gooi er weer 10 willekeurige vragen, in random order, tegenaan!

✴︎ Wie ben je als niemand kijkt?
Dan ben ik ook gewoon ik! Ik vind het altijd heel bijzonder dat mensen op hun werk of bij de sportvereniging een masker op kunnen zetten en zich anders voor kunnen doen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik een gevalletje 'What you see is what you get' ben, mooier wordt het niet!

✴︎ Heb je wel eens oude meubels opgeknapt?
In m'n fantasieƫn al heel vaak! Na het overlijden van m'n oma heb ik van haar een oude bruine dekenkist meegenomen, die ik op mijn manier wit heb geprobeerd te schilderen. Geen gezicht! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geduld ook niet echt heb voor dit soort dingen, hoewel ik het wel heel graag zou willen. Binnenkort ga ik wel weer een poging wagen om twee oude bruine louvredeurtjes een in ons interieur passend kleurtje te geven met krijtverf. Je schijnt dan niet te hoeven schuren, is 'gewoon' een kwestie van schilderen, ik denk dat ik dat nog wel ga redden...

✴︎ Met wie zoende je voor het eerst?
Dat was met een vakantievriendje met een bos blonde krullen, z'n naam was Frank. Ik was met m'n vriendinnetje en haar ouders mee op vakantie naar Elburg, waar we Frank en z'n vriend tegenkwamen. Wij waren 14, de jongens iets ouder en op een avond hebben we bij een meertje gezoend... kan me nog herinneren dat ik dacht 'is dit het nou?', maar ik ben bang dat Frank het gewoon niet zo goed kon....

✴︎ Hoe zou je het aanpakken als je je leven over mocht doen?
Eigenlijk ben ik heel tevreden met m'n leven, maar als ik het over mocht doen, zou ik gaan studeren. Nu heb ik na m'n VWO een opleiding tot directie-secretaresse gevolgd, omdat ik graag wilde werken. Ik kende manlief namelijk al vanaf m'n 17e, dus we waren wel klaar voor huisje, boompje, beestje. Nu denk ik daar heel anders over, maar als je alles van tevoren weet... Ook zou ik dan later aan de vaste verkering beginnen, eerst lekker op mezelf wonen in de stad waar ik studeer, elk weekend stappen en leuke mensen ontmoeten en misschien wel 'ns een one night stand?!

✴︎ Maak je je soms onnodig druk?
Dat valt op zich best mee, maar ik moet wel toegeven dat ik me af en toe wel kan gedragen als een hypochonder... bij drie dagen buikpijn of bij een hartklopping kan ik mezelf nog wel eens gek maken met het vooruitzicht van een vreselijke ziekte, maar gelukkig ben ik voor zover ik weet nog steeds gezond!

✴︎ Wat is het leukste concert waar je bent geweest?
Dat was by far het concert van Mika in het Westerpark, wat een feestje was dat! Een goede tweede is het concert van Robbie Williams in de Arena, alleen erg jammer van de akoestiek daar....


✴︎ Hoeveel kuilen en heuvels zitten er in jouw levenspad?
Mijn levenspad kent eigenlijk niet zoveel kuilen en heuvels. M'n leventje kabbelt heerlijk rustig voort, ik kan me zelf wel een zondagskind noemen. Onze families zijn gezond, m'n beide ouders leven nog, ik heb een heerlijk huis en een dito baan, onze dochter huppelt ook lachend door het leven... kortom, weinig heuvels, maar gelukkig ook weinig kuilen!

✴︎ Heb je een lach die je alleen gebruikt voor foto's?
Volgens manlief wel en daardoor mislukken alle geposeerde foto's! De leukste foto's van mij zijn geschoten op een moment dat ik het niet in de gaten heb. Als ik (glim)lachend moet poseren, sta ik altijd zo stom op foto's! Ik weet nog steeds het geheim van onze bruidsfotograaf niet, want al m'n trouwfoto's zijn gelukkig wel supergaaf...

✴︎ Wat is je favoriete taartje?
M'n favoriete taartje is een chocoladegebakje van de banketbakkerij bij ons in het dorp. Kijk naar de foto en je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel!



✴︎ Zijn complimentjes van mensen die je niet goed kent belangrijk voor je?
'Vroeger' was dat zeker zo, maar nu ik de 40 gepasseerd ben (of moet ik met m'n 45 jaar zeggen dat ik tegen de 50 loop?) maak ik me daar niet zo druk meer over. Een complimentje is natuurlijk altijd leuk, of-ie nu van een bekende of een onbekende komt, maar ik vind mezelf zonder complimentjes gelukkig ook leuk genoeg!

Het blijft leuk om deze vragen te beantwoorden, ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om ze te lezen! ;-)

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen