Lin's Weekly #25


Het aftellen naar de vakantie is begonnen, nog 5 weken en dan zitten we in la bella Italia! Dit was een week met voor mij een extra vrije dag, een begrafenis en een romantisch etentje met manlief. Lees je mee?


Omdat ik nog heel veel vrije dagen heb en deze eigenlijk moet opmaken dit jaar heb ik mezelf maandag een vrije dag cadeau gedaan. Dochterlief had het eerste uur vrij, dus we konden 'uitslapen' tot 8 uur. Na het ontbijt begonnen met het uit- en weer inruimen van de vaatwasser; leuk hoor, zo'n familie-barbecue, maar je hebt er zoveel rotzooi van! ;-)
Verder heb ik deze vrije dag weinig gedaan, (toch) een beetje gewerkt, een paar afleveringen Elementary genetflixed en het eerste deel van de Bergmann-kronieken uitgelezen. Tussen de middag lunchte ik met wat overblijfselen van gisteren, het stokbroodje was niet helemaal vers meer, maar met de roombrie ertussen was het prima te doen.
Afgelopen weekend had ik bij Blokker een anti-fruitvliegen-peertje van HG meegenomen. Deze heb ik gevuld en dinsdag in m'n kantoor neergezet, hopelijk kom ik nu eens van die fruitvliegjes af!
Dinsdag heb ik de post over m'n nieuwe portemonnee geplaatst en dinsdagavond had ik m'n 5.000ste page view!!


Woensdag weer een dagje gewerkt, na het eten besloot manlief om het laatste kozijn te schilderen, terwijl ik de plantjes in de tuin heb verzorgd. De pioenen, die ik 1,5 week geleden heb gekocht, staan nog steeds, maar zijn nog helemaal niet uitgekomen. Ben bang dat dit nu ook niet meer gaat gebeuren....
's Avonds bij de thee heeft dochterlief ons verwend met verse ananas. Ik had beloofd om de spullen op te ruimen, maar dat was voordat ik gezien had wat voor rommel ze er van gemaakt had!
Na de thee ben ik nog even gaan tanken en tikte de kilometerteller de 120.000 km aan. Dat houdt in dat we vanaf oktober 2015 al 10.000 km hebben gereden!


Donderdagochtend was m'n laatste werkochtend van deze week. Uit m'n werk snel naar huis, want ik zou met dochterlief gaan winkelen in Amsterdam. Er was nog enige twijfel over het weer, aangezien het 's ochtends met bakken uit de lucht kwam en het ook wat onweerde, maar 's middags werd het droog en zonnig en uiteindelijk 27 graden, dus echt winkelweer ;-))
Ik hou van Amsterdam, vind het altijd weer een geweldig gezicht, al die mensen op het Damrak. Het was volgens mij een gewone donderdag, maar wat was het druk!! Overal lange rijen bij de paskamer, daarna weer in de rij bij de kassa, maar uiteindelijk zijn we allebei ontzettend goed geslaagd. Tussendoor nog even 'gedineerd' bij McDonalds en uiteindelijk waren we om kwart voor tien thuis, terwijl we om 10 voor 2 in de trein zaten... was zo blij dat ik thuis m'n schoenen eindelijk uit kon doen!!


Vrijdag was ik alweer vrij, wat een verwennerij! 's Ochtends heb ik lekker in huis gerommeld, wat gewassen, gestofzuigd en gedweild en daarna ben ik op de bank gedoken met het nieuwste boek van Karin Slaughter, Verborgen. Geurkaarsje aan, dat ik donderdag bij Costes heb gekocht en toen de zon na de lunch begon te schijnen, ben ik de tuin ingedoken.
Dochterlief kwam om half 2 thuis uit school en moest om half 5 weer werken. Zij at om 4 uur al een pizza en samen hebben we een meloen soldaat gemaakt. Manlief kwam rond vijf uur thuis om te douchen en vertrok daarna naar de verjaardag van z'n twee neefjes. Daarna ging hij door naar de repetitieruimte voor de repetitie met z'n bandje, dus ik had 's avonds wederom het rijk alleen. Ik heb sushi besteld voor mezelf en heb, bij gebrek aan internet, wat het aan het begin van de avond had begeven, wat programma's op tv zitten kijken.


Afgelopen dinsdag is Ome Cor, een oom van manlief, op 89-jarige leeftijd overleden. We zien deze oom niet zo heel vaak, maar toen we een week of 3 geleden te horen kregen dat hij best wel ziek was, is manlief gelukkig nog een keer langs geweest. Uiteindelijk ging het heel snel bergafwaarts en is-ie net geen 90 geworden, wat hij zo graag wilde. Zaterdag was de begrafenis; we hadden eigenlijk een date met onze vakantievrienden in Almere, maar deze kon helaas dus niet doorgaan. De begrafenis was sober en mooi, en zoals zo vaak na een begrafenis of crematie, was het na afloop erg leuk om alle neven en nichten weer eens te spreken.
's Middags hebben we samen in en om het huis gerommeld, terwijl dochterlief aan het werk was bij Albert Heijn. Hoewel ik al een afspraak had staan met een Ziggo-monteur omdat ons modem niet goed meer werkte volgens de klantenservice, heeft manlief het internetrobleem gelukkig zelf op weten te lossen. Kwestie van een los kabeltje geloof ik...
Het wordt tijd dat we iets gaan eten waar courgette in zit, want onze AH-moestuin-courgette is zo goed als af!
Omdat dochterlief een aantal vriendinnen had uitgenodigd om te komen eten omdat wij in Almere zouden zijn, hebben we besloten dat we lekker met z'n tweetjes uit eten gingen zodat de meiden het rijk alleen hadden. We hebben voor het eerst bij Tumi in Heiloo gegeten, maar zeker niet voor het laatst! Het eten was ontzettend lekker, de bediening vriendelijk en er hing een lekker relaxed sfeertje. Hier gaan we vaker komen!


Voor zondag stond er niet al te veel op het programma. Eigenlijk zou ik gaan hardlopen, maar ik lag toch wel erg lekker.... dus toen maar wandelend via het park in de buurt naar de supermarkt voor de boodschappen!
We zijn er wel uit dat we de badkamer toch gaan verplaatsen naar de huidige kleedkamer. Manlief en ik hebben heerlijk zitten brainstormen en we hebben eindelijk een beetje een voorstelling hoe we het ongeveer willen hebben. Erg prettig dat manlief ook Autocad-tekenaar is, de hele badkamer staat inmiddels op schaal op papier. Kan niet wachten tot we gaan beginnen!
's Middags ben ik naar de verjaardag geweest van de jongste zoon van vrienden van ons. Ook weer wandelend en via de supermarkt in het winkelcentrum weer naar huis, omdat ik bedacht dat ik de satesaus was vergeten... Al wandelend door het dorp kom je eigenlijk de meest mooie plekjes tegen!
's Avonds hebben we het lievelingsmaaltje van dochterlief gegeten, krieltjes met sateboontjes en gehaktballetjes. Daarna is dochterlief met twee vriendinnen in de jacuzzi gedoken, terwijl manlief en ik al voetbal kijkend (kom op Belgiƫ!!) verder zijn gaan brainstormen over de badkamerplannen.

En nu staat er weer een nieuwe week voor de deur. Het aftellen naar de vakantie gaat verder, nog 32 nachtjes....

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen