Lin's Weekly #23


Het was weer een goeie week met mooi weer, een kraambezoek, een ontzettend gezellig feestje van m'n neefje en een judo-toernooi van de zoon van m'n vriendin. Ook heb ik deze week in totaal 20 kilometer hardgelopen en wat nieuwe recepten uitgeprobeerd, het is weer een goed gevulde Weekly!


Maandag was een zonovergoten dag, de zon scheen heerlijk m'n kantoor binnen en daar maakte Tuurtje, de hond van m'n werkgever, die op maandag altijd mee mag, dankbaar gebruik van. Prinsheerlijk lag-ie op de stoel de boel in de gaten te houden!
Toen ik thuis kwam, stond de broccoli ovenschotel al op de tuintafel. Buiten eten geeft mij echt het ultieme zomergevoel!
Nadat ik met manlief, zoals elke doordeweekse avond, Utopia heb gekeken, heb ik m'n sportkleding aangetrokken en ben ik een rondje gaan hardlopen. Bij thuiskomst had dochterlief een bakje meloen voor me klaar staan, daar was ik aan toe!


Wij hebben de luxe van een kledingkamer, waar we alledrie onze kleding hebben liggen en hangen. Dochterlief is niet zo goed in het netjes opvouwen van haar kleren, het is jammer dat ik geen voor-foto heb. Maar maandagavond kreeg ze de geest en heeft ze haar kleding keurig opgeruimd en opgevouwen. Nu kijken hoe lang het zo blijft....
Dinsdag uit m'n werk stond er pizza met zelfgemaakte Italiaanse salade met mozzarella en tomaat op het programma.
Dinsdagavond weer een paar afleveringen gekeken van Elementary, heb een Netflix-mail gekregen met de mededeling dat er nieuw seizoen van The Following klaar staat.... Ik heb nog wat te kijken de komende weken!
Woensdagavond heb ik weer een lekker rondje hardgelopen. Na het douchen wierp ik een blik in één van m'n sieradenkistjes, laat dochterlief het niet zien, dit kistje mag ook wel eens opgeruimd worden...


Woensdag eindigden een aantal van m'n collega's al borrelend bij mij op kantoor, ik trof m'n bureau donderdagochtend zo aan.... Geinig!
Toen ik donderdag tussen de middag thuis kwam, zag de hal er zo uit... heel leuk dat manlief in een bandje speelt, maar met al die optredens komt z'n apparatuur bijna niet meer boven!
's Middags ben ik op kraambezoek geweest bij een kennisje van de handbal, die 6 weken geleden bevallen is van een prachtige zoon. Lekker bijgekletst en weer even zo'n heel klein mensje vastgehouden, is dochterlief ook echt zo klein geweest?? ;-)
's Avonds aten manlief en ik met z'n tweetjes, ik heb een snelle kapsalon in elkaar gedraaid, hij was weer heerlijk!


Vrijdagochtend na het douchen heb ik me ingesmeerd met zonnebrand om eens lekker te genieten van het zonnetje op m'n vrije dag, maar dat was eigenlijk niet nodig. De temperatuur was prima, maar het zonnetje was wat waterig.
Via een vriendin en de blog van Healthyjeltje kwam ik de 'gezonde' deodarant van We love the Planet tegen. Ik gebruik eigenlijk altijd spuitdeo's, waar o.a. aluminium in zit. Dit wordt tegenwoordig in verband gebracht met een verhoogde kans op borstkanker. Goeie reden om deze gezonde deodorant eens uit te proberen, hij ruikt in ieder geval heerlijk!
Bij ons aan de weg van Heemskerk naar Castricum staat elk jaar een kraampje die heerlijke zelfgekweekte aardbeien verkoopt. Ze zijn echt enorm groot, maar ook enorm lekker!
's Avonds heb ik een nieuw recept uitgeprobeerd. Dochterlief moest werken, dus die heeft helaas niet mee kunnen genieten van de gehaktballetjes met tomatensaus en mozzarella uit de oven. Des te meer hadden wij...


Zaterdagochtend begonnen met een kleine 8 kilometer hardlopen, gevolgd door een grote kom van die superlekkere aardbeien.
De rest van de dag hebben we een beetje in de tuin gerommeld. Het juk, dat ik tijdens de Pinksterfair heb gekocht voor € 12,50 hangt eindelijk, met een paar mooie hangplanten, het wordt steeds gezelliger in de tuin van huize Min!
Aan het eind van de middag fietsen we naar m'n broer en z'n vriendin voor het feestje van m'n neefje, die 14 is geworden. Hoewel de zon niet scheen, was de temperatuur heerlijk, dus werd het een vreselijk gezellig tuinfeest. We waren er rond vieren, we zouden om een uur of half 9 naar huis, maar uiteindelijk stapten we om kwart over 11 op de fiets. Een avond met een gouden randje!!


Zondagochtend heb ik een beetje uitgeslapen en na het douchen werd ik opgehaald door m'n vriendin en haar man voor een judo-toernooi van hun zoon. Dit is de derde keer dat ik mee ging, ik vind het elke keer weer een happening... zoveel matten, zoveel kinderen, zoveel huilende kinderen ook, de EHBO-ers hebben geen seconde stil gezeten. Het was een vrij kort toernooi, de zoon van m'n vriendin is 3e geworden, en helaas was Dennis van der G. weer nergens te bekennen.... ;-)
Rond een uur of half vier was ik weer thuis, heb ik de pioenrozen gefotografeerd, de was opgehangen en daarna ben ik met een roseetje, een zak Bugles en wat heksenkaas op de bank gedoken.
's Avonds heeft manlief z'n wereldberoemde nasi gemaakt, waar we met z'n drieën van genoten hebben.

En toen was de week alweer voorbij.... op het werk is de vakantieperiode al aangebroken, de eerste collega is op vakantie. Dat wordt aftellen, nog 7 weken en dan zijn wij aan de beurt!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen