Keep on reading... mijn Summer Reading List


Sinds ik kan lezen, hou ik van lezen! Er gaat geen dag voorbij dat ik niet lees, ik heb echt al honderden boeken versleten. Mijn voorkeur gaat uit naar (psychologische) thrillers, enkele auteurs waar ik fan van ben, zijn Karin Slaughter, Harlan Coben, James Patterson en Lars Kepler.
Nu de vakantietijd weer is aangebroken, heb ik lekker de tijd om nog meer te lezen. In het zonnetje in de tuin, op het strand en in de auto tijdens onze reis naar Italiƫ over twee weken heb ik eindelijk de rust en de tijd om meer dan een paar pagina's per dag te lezen. Ik ben al druk boeken op m'n e-reader aan het verzamelen, dit zijn de boeken die ik zeker ga lezen!


Sinds ik 'De Eetclub' (en daarna alle andere boeken) van Saskia Noort heb gelezen, ben ik fan. Daarom ben ik blij dat er deze maand weer een nieuw boek van haar is uitgekomen, 'Huidpijn'. In diverse recensies wordt gezegd dat 'dit het meest rauwe, pijnlijke en schurende boek van Saskia Noort tot nu toe is, een boek dat je niet zomaar weglegt en dat nog dagen nadreunt'.
Klinkt goed, kan niet wachten tot ik hierin kan beginnen!


Vanmiddag heb ik 'Iene Miene Mutte', het eerste boek met inspecteur Helen Grace in de hoofdrol, uitgelezen. Een boek dat ik niet weg kon leggen en binnen een week heb uitgelezen; als je hier eenmaal in begint, wordt je meegezogen in het zeer spannende verhaal totdat je helaas de laatste bladzijde hebt gelezen. Daarom staat het volgende deel, 'Piep zei de Muis', ook al klaar op m'n e-reader. Ook dit boek krijgt in diverse recensies weer het hoogste aantal sterren en als het minstens net zo spannend is als deel I begrijp ik heel goed waarom!


'De discipel' van het Zweedse Michael Hjorth en Hans Rosenfeldt is het tweede deel van de Bergmankronieken met in de hoofdrol psycholoog en profielschetser Sebastian Bergman. Een personage waarvan je niet weet of je hem moet haten of van hem moet houden. Het eerste boek van de Bergmankronieken, 'Wat verborgen is', heeft me tot de laatste bladzijde geboeid. Ik hou enorm van Zweedse series als 'The Killing' en 'The Bridge' en naar mijn mening schrijft dit Zweedse duo boeken die zeker in dit rijtje thuishoren!


Nog een Nederlandse schrijfster op mijn favorietenlijst is Linda Jansma. 'Judaskus' is alweer haar achtste thriller, die begin dit jaar is uitgekomen. Ik heb al meerdere boeken van deze schrijfster gelezen, door de makkelijke schrijfstijl vind ik haar boeken altijd heerlijk om in de vakantie te lezen. Blik op je boek, verstand op nul en je mee laten slepen door het verhaal. De recensie van dit boek is kort en juist daarom ben ik er heel benieuwd naar!


De 'Stockholm Trilogie' van Jens Lapidus kwam ik tegen toen ik een recensie van een ander boek aan het opzoeken was. Ik heb de naam van deze schrijver wel eens gehoord, maar toen ik las dat hij een zelfde soort boeken schrijft als Stieg Larsson, was mijn interesse gewekt. De boeken uit de Millennium trilogie van Stieg Larsson hebben me heel wat uren slaap gekost, wat een goede boeken zijn dat! Daarom heb ik ook de boeken van Jens Lapidus op m'n lijst gezet, dit zijn ook van die lekkere dikke pillen, perfect voor tijdens de vakantie!

Er zijn zoveel goede schrijvers en dito boeken, ik hou me aanbevolen voor aanvullingen op m'n eigen lijst!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen