Lin's Weekly #29


Wat een heerlijke week hebben we achter de rug! Het was prachtig weer, soms zelfs een beetje te warm, dus elke avond buiten eten en gewoon lekker veel buiten zijn. Ook was dit de week dat dochterlief voor het eerst met vrienden en vriendinnen op vakantie ging naar Terschelling en de een-na-laatste week voor onze vakantie!


Maandagochtend om half 9 werd dochterlief opgehaald, ze gaat deze week voor het eerst met 8 vrienden en vriendinnen op vakantie naar jongerencamping Appelhof op Terschelling. Wel weer even zo'n loslaat-momentje, dus we hebben haar zondagavond nog even volgestopt met goede adviezen, zoals goed insmeren, altijd je glas in de gaten houden, denk om je zelf, niet teveel drinken enz. Ik vind het erg leuk dat ze een weekje zonder ons op vakantie gaat, maar ik zal ook heel blij zijn als ze volgende week weer veilig thuis is!
M'n broer stuurde maandag een aantal mooie foto's van een plaatsje aan het Lago Maggiore, waar wij vanaf volgend weekend ook zitten. Leuk om alvast te zien hoe mooi het daar is!
's Avonds hebben we met z'n tweetjes lekker in de veranda gegeten. Om een uur of 8 ben ik gaan hardlopen, maar dat ging echt voor geen meter. Ik had last van de warmte, van m'n ademhaling, van de spaghetti maar ik heb er toch 6 km uit weten te persen.
Dinsdag kreeg ik een mailtje van Sanoma, ik heb twee abonnementen (VT Wonen en Margriet) en als trouwe abonnee mag ik er een gratis abonnement bij kiezen. Hoe leuk is dat? Het is de Ariadne at Home geworden.
's Avonds staan we samen te kokkerellen, de een bakt de aardappels en de ander maakt de salade. Hoe kneuterig...


Woensdagochtend krijgen we een appje van dochterlief met de tekst 'Oeps, toch niet helemaal goed ingesmeerd...'. Gelukkig waren het alleen haar voeten!
Op m'n werk merk ik nu echt dat het rustiger wordt. Ik werk in een echt seizoensbedrijf, het zadenseizoen loop van december tot en met mei; daarna gaan we volop aan de gang met nieuwe artikelen en offertes voor het komende seizoen, maar met de vakantieperiode in zicht wordt het toch wat rustiger. Eindelijk tijd om die enorme stapel papier uit te zoeken en op te ruimen!
's Middags krijgen we de leverancier van de zgn. rag bags op bezoek, dit zijn verpakkingen gemaakt van oude theezakken uit India. Dit is een nieuw model voor op de vensterbank, ik heb er alvast eentje meegenomen, vind 'm te leuk!
's Avonds ga ik met een vriendin naar de braderie in Egmond aan Zee. De temperatuur was vandaag boven de 30 graden, dus er liggen en zitten nog heeeel veel mensen op het strand. Dit houdt in dat we er ongeveer een half uur over doen om een parkeerplaats te vinden, maar het is uiteindelijk gelukt. We hebben allebei weer veel te veel leuke dingen gekocht, tijd voor een afzakkertje bij onze braderie-in-Egmond-stamkroeg!


Donderdagochtend heb ik vrij genomen, dus mijn weekend is begonnen. Uitslapen zit er helaas niet in, want om kwart over 8 beginnen ze aan de overkant met het omzagen en verhakselen van een boom.... Kan dat niet na tienen?!
Ik zoek alvast m'n vakantiekleding van vorig jaar uit. Dit gaat de wasmand in, wat inhoudt dat ik alles met elkaar 5 wassen draai over de hele dag. Maar goed, die vakantiekleding kan de koffer alvast in!
Ik heb een afspraak bij m'n oude buurvrouw (en vriendin), die bezig is met een pedicure-cursus. Ik ben al eens mee geweest als model voor een French manicure. Nu heeft ze zelf alle spullen hiervoor, dus mijn voeten zijn nu vakantieproof!
M'n bestelde boekjes over het Lago Maggiore komen binnen, de voorpret kan nu helemaal beginnen!


Vrijdagochtend heb ik een afspraak bij de garage voor een zomerkeuring. Omdat dit in Heiloo is en wij zelf in Castricum wonen, rijdt m'n vader achter me aan, zodat ik met hem terug kan rijden. Na een kop koffie bij m'n ouders rij ik met m'n vader weer terug naar de garage, waar ik maar liefst € 25,- moet afrekenen. Wel een lekker idee dat belangrijke zaken zoals remmen, accu en airco weer even nagekeken zijn!
De Margriet van deze week staat in het teken van la bella Italia, hoe toevallig! Ik lees hierin een goeie tip over het huren van een bootje, meteen maar even een foto van maken!
Ik doe even een rondje drogisterij voor de vulling van de vakantie-medicijnkast.
's Avonds maak ik een heerlijke zomers risotto met bleekselderij, courgette, mascarpone en citroen. Deze was heel goed gelukt, dit gaan we zeker vaker eten.


Zaterdagochtend was ik rond kwart over 8 al wakker. Om half 9 ben ik uit bed gesprongen en heb ik m'n hardloopkleren aangetrokken voor een heerlijke 6,5 km vóór het ontbijt. Ging gelukkig een stuk beter dan afgelopen maandag, maar toen ik thuis kwam, kwam het zweet echt overal vandaan. Zelfs m'n handen waren zeiknat!
Manlief was ondertussen bezig met het plamuren van de dakkapel. Ik kijk maar niet teveel als-ie daar op z'n zelfgemaakte steigertje staat...
M'n broer, schoonzus en neefje verkasten vandaag van Italië naar Frankrijk. Ze hebben helaas al een paar dagen wat minder weer met regen en onweer, nu ook weer in Frankrijk....
Aan het eind van de middag hebben we onze vorige buurhond opgehaald. Onze 'oude' buurtjes hadden een feestje, dus kwam Murdoch, een geweldig lieve Cane Corso, lekker bij ons vertoeven. Ook m'n vriendin schoof voor het eten nog aan en na een heerlijke hilarische avond lagen we rond half 2 in bed.


Zondag werden we rond half 10 wakker. Een heerlijke luie, vrije dag lag voor ons, zonder plannen en afspraken. We hebben dus ook heerlijk lui gedaan, beetje in de tuin gerommeld, wat foto's gemaakt met m'n macrolens voor m'n telefoon en 's avonds onze nieuwe sproeier uitgeprobeerd. Verder veel gelezen, beetje gedoezeld en van m'n mooie nagels genoten.
Ook nog even geappt met dochterlief, die op het strand in slaap was gevallen en op d'r rug en buik behoorlijk verbrand was. Gelukkig komt ze morgen weer thuis en heeft ze nog een paar dagen om bij te trekken voordat we met z'n drieën naar Italië vertrekken.

Nu op naar de laatste week voor onze vakantie. Het is op m'n werk lekker rustig, als dit zo blijft, neem ik donderdagochtend denk ik weer vrij....
De eerstvolgende Weekly komt vanuit Italië, ik kan niet wachten!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen