Mijn wish list..... Lago Maggiore


Over exact een week zitten we in de auto, onderweg naar onze vakantiebestemming aan het Lago Maggiore in Italië. We zijn in de zomer één keer eerder naar Italië (Toscane) geweest. Het eten, het weer, de mensen en de taal hebben ons doen besluiten om dit jaar weer die kant op te gaan.
Nadat we vorig jaar de foto's gezien hebben van m'n broer en schoonzus, die aan het meer van Lugano zaten, hebben we ook voor de Italiaanse meren gekozen, in ons geval het Lago Maggiore. Volgens mij hebben we aan twee weken niet genoeg om al het moois rondom het meer te bekijken, maar om het een beetje overzichtelijk te houden, hebben we alvast een lijstje gemaakt met de bezienswaardigheden die we niet willen missen.

🇮🇪 Borromeïsche eilanden
Wat je ook leest over het Lago Maggiore, de Borromeïsche eilanden moet je gezien hebben. Deze eilandengroep is in de 17e eeuw gekocht door de familie Borromeo, die er schitterende paleizen lieten bouwen en prachtige tuinen lieten aanleggen. Twee van de eilanden zijn nog steeds eigendom van de familie, die er enkele weken per jaar verblijven. Wij gaan tijdens onze vakantie eens even kijken of ze thuis zijn!

🇮🇪 Stresa
Onze accommodatie is gelegen in Lesa, een plaatsje aan de westkant van het meer, een aantal kilometer onder Stresa. Stresa schijnt één van de meest luxe en geliefde (en daardoor waarschijnlijk ook zeer drukke) stadjes aan het Lago Maggiore te zijn. Er zijn hier schitterende oude paleizen met mooie tuinen, en hopelijk kan er goed gewinkeld worden. Dan krijgen we dochterlief misschien ook nog een keer mee tijdens één van onze uitstapjes ;-)

🇮🇪 Mottarone
Op enkele kilometers buiten Stresa kun je de kabelbaan nemen naar de top van de Mottarone, 1.491 meter hoog en met een schitterend uitzicht over Stresa en het Lago Maggiore. Ik heb wel het een en ander gelezen over een niet altijd werkende kabelbaan, hopelijk doet-ie wel als wij er zijn...

🇮🇪 Milaan
Ons vakantieadres ligt ongeveer 70 kilometer van Milaan. We willen hier alledrie heel graag een dagje heen, alhoewel ik me zomaar kan voorstellen dat je minstens 2 dagen nodig hebt om al het moois dat Milaan te bieden heeft te bekijken. En we moeten winkelen natuurlijk!

bron
🇮🇪 Lago d'Orta
Het Lago d'Orta ligt naast het Lago Maggiore, met in het meer een relatief groot eiland, het Isola San Giulio. Hierop staat een mooie basiliek en vanuit Orta San Giulio is het eiland bereikbaar met een bootdienst. Orta San Siulio schijnt een mooi historisch plaatsje te zijn, dus ik moet niet vergeten om m'n fototoestel mee te nemen!

🇮🇪 Cannobio
Vlakbij de grens met Zwitserland ligt Cannobio, dat één van de populairste Italiaanse vakantie-stadjes bij Nederlanders schijnt te zijn. Cannobio heeft een gezellige boulevard vol terrasjes, een oude binnenstad vol smalle straatjes, heerlijk restaurants en ligt aan het meer. De stranden van Cannobio behoren tot de schoonste stranden van Italië, dus we gaan eerst wandelen en winkelen en dan lekker afkoelen aan het strand!

🇮🇪 Orrido di Sant'anna
Als we Cannobio bezocht hebben, zou ik, als we nog wat tijd over hebben, heel graag het Orrido di Sant'Anna willen bezoeken. Deze prachtige verborgen plek ligt enkele kilometers buiten Cannobio, midden in de natuur met steile wanden, watervallen en eeuwenoude oude bruggen. Het ravijn heeft een diepte van 25 meter, het kerkje dat er staat is in 1683 gebouwd. Vanaf de ingang van het kerkje loopt een pad naar het water beneden. Dit lijkt me weer zo'n mooie fotogenieke plek!

Ik kan nog wel even doorgaan met high lights die ik graag zou willen zien, maar we zijn er maar 2 weken. Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken alle bovenstaande bezienswaardigheden te bekijken. Eén ding is zeker, we gaan heel veel mooie dingen zien, nog 7 nachtjes slapen.... Ik kan niet wachten!

Liefs,
Lin ✿





Geen opmerkingen