Lin's Weekly #26


En ook de laatste week van juni is voorbij gevlogen. Een week waarin ik uit eten ben geweest, veel te weinig heb hardgelopen en een heerlijk luierweekend heb gehad. Tijd voor de foto's van de laatste week van het eerste half jaar!


Maandagochtend even een blik geworpen op de cactusjes van m'n collega. Deze zijn een jaar geleden gezaaid en nog steeds heel klein, er is dus nog hoop voor m'n eigen ieniemienie-cactusjes...
Toen ik aan het einde van de dag de auto in wilde stappen, zag ik dat er een olifant of iets dergelijks was overgevlogen, wat een kledders! Meteen maar door naar de wasstraat, want zo ga ik natuurlijk de straat niet op!
's Avonds ben ik uit eten geweest met de handbalmeiden van het team dat ik de afgelopen twee seizoenen heb gecoacht, samen met hun twee trainsters. We hebben gegeten bij Wereldwijd in Alkmaar, een all you can eat restaurant. Het was erg gezellig, maar toch is het niet zo mijn ding, dat all you can eat... Alhoewel, de toetjes van de toetjesbar waren wel heel erg lekker!


Toen ik dinsdagavond uit m'n werk kwam, lag er een handgeschreven kaartje van Belvilla op de mat. We hebben hier onlangs een villa gehuurd voor onze familievakantie volgend jaar, vond het wel heel attent!
's Avonds heb ik met manlief een paar afleveringen van Carpool Karaoke met James Corden zitten kijken, wat is dat toch een geweldig concept! Vooral de aflevering met The Red Hot Chili Peppers was hilarisch!!
Tijdens het kijken zitten appen met een collega die heel graag een stukje van ons brandkruid wil voor in haar voortuin. Ik dacht eigenlijk dat het onkruid was, moet nog een hoop leren over tuinieren...
M'n vriendin kwam nog even een snelle borrel halen, dus zijn we samen de veranda ingedoken. Helaas kon haar zoontje, die alleen thuis was, niet in slaap komen, dus moest ze na 1 borrel alweer naar huis. Maakt niet uit, maken we binnenkort weer goed!


Helaas snappen de fruitvliegjes in m'n kantoor nog steeds niet dat ze ín het peertje moeten zijn, ik heb er natuurlijk niks aan als ze op de buitenkant blijven zitten...
Ik heb helemaal geen bloemen, planten, fruit of iets met aarde op m'n kantoor, maar bulk van de fruitvliegen, terwijl m'n collega in het kantoor ernaast een hele volle vensterbank heeft met van alles dat groeit en bloeit, en daar is geen fruitvlieg te vinden...
's Avonds heb ik de wekelijkse boodschappen gedaan. Ik heb de boodschappen drie weken door Dekamarkt laten bezorgen, maar omdat ze daar heel veel dingen niet hebben, waarvoor ik dan weer speciaal naar Albert Heijn moest, doe ik nu maar weer alle boodschappen zelf bij Albert Heijn....
Ik vind de filters van Snapchat echt zo leuk! Elke dag vind je wel weer een nieuwe; ik ben geen actieve Snapchatter, maar vermaak me altijd kostelijk met die filters!


Donderdagochtend gewerkt, 's middags lekker vrij. Halverwege de middag breng ik dochterlief een kop thee en een stukje appeltaart, ze zit hard te leren voor de proefwerkweek die vrijdag begint.
Bij de post zit een brief van Ziggo, waarop ik grote oranje letters staat 'SORRY'. Hoewel ik de storing van vorige week zelf heb veroorzaakt door per ongeluk een kabeltje los te trekken en manlief deze een dag later heeft opgelost, kregen we een sorry-briefje met een cadeautje: we mogen een maand lang gratis een zenderpakket uitkiezen omdat ze het zo vervelend voor ons vonden... manlief blij, want die heeft gekozen voor een sportzender!
Eindelijk de AH-moestuintjes-courgette geoogst, wat een joekel! Ik kon 'm mooi gebruiken voor het recept van de groentepasta, deze vind je hier.


Vrijdagochtend begon regenachtig. Toch ziet de tuin er dan eigenlijk wel heel mooi uit met al dat groen.
Om 10 uur had ik een afspraak met onze hypotheek-adviseur; hij had contact met ons gezocht omdat we volgens hem een behoorlijk voordeel konden behalen bij het oversluiten van onze hypotheek. Nu hebben we ons huis nog geen twee jaar geleden gekocht en hebben we de rente voor 10 jaar vast staan, dus ik was redelijk sceptisch. Nadat hij e.e.a. had voorgerekend, bleek dat we er inderdaad per maand een paar honderd euro op vooruit zouden gaan, dus dat laten we verder uitzoeken.
Manlief had 's middags vrij en maakte een heerlijk broodje ei met kaas voor me.
Halverwege de middag kwam de loodgieter voor het doorspuiten van de riolering. Het is nog niet helemaal geregeld, maar we zijn in ieder geval van het geborrel van de keukenleidingen af. Wel heeft er de rest van de dag een enorme putlucht in huis gehangen, maar ja, je moet er wat voor over hebben...


Na 1,5 week niet hardlopen werd het toch wel tijd voor een rondje. Het was heerlijk weer, dus heb ik voor het ontbijt een voor mijn doen vrij snelle 6 km gelopen. Zo lekker om zo het weekend te beginnen!
De auto ziet er weer niet uit, is het geen vogelpoep, dan zijn het wel van die friemeltjes die inmiddels overal de bomen uit waaien. Toch handig, zo'n zwarte auto...
's Middags heb ik met dochterlief een rondje winkelcentrum gedaan. Wat hebben ze weer een ontzettend leuke spullen voor school bij de Hema, ik word er altijd zo hebberig van!
Aan het eind van de middag kwam de neef van manlief met vrouw en kinderen langs. We hebben heerlijk in de zon zitten kletsen, terwijl de kinderen zich vermaakten met jeu de boules, de tuinstoelen en een voetbal.
's Avonds hebben we naar de 3e kwartfinale van het EK zitten kijken, ik ben natuurlijk voor Italië, want daar speelt Pellè! ;-)


Voor zondag hadden we helemaal niets op het programma staan, dat was een hele tijd geleden! Ik heb eerst heerlijk uitgeslapen tot een uur of half 10 en daarna ontbeten in het zonnetje.
Daarna rustig gedoucht, de bedden verschoont, een was in de machine gegooid en daarna weer terug de zon in met m'n ereader. Ik heb heel wat bladzijdes gelezen, heerlijk!
En ja hoor, die vliegende olifant heeft de auto dit keer gemist, maar hij heeft het voor elkaar gekregen om deze kledder tussen de boomtakken door op het keukenraam te krijgen, knap hoor!
's Avonds na het eten ging dochterlief weer door met leren, waar ze de hele dag mee bezig is geweest, en hebben wij een uurtje gewandeld over Dijk en Duin. Ben op plekken geweest die ik nog nooit eerder heb gezien en ik woon toch al een hele tijd in Castricum!

Nu op naar de eerste week van juli met hopelijk wat minder regen en meer zon... Ooit moet die zomer toch beginnen?!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen