Lin's Life #2


Goed om te zien dat m'n eerste Lin's Life één van de beter gelezen artikelen op m'n blog is! Ik vind het zelf ook heel leuk om social media op een andere manier te bekijken, nu lees ik blogs, FB posts, tweets en artikelen uit diverse tijdschriften toch op een andere manier. Hopelijk heb ik een weer een aantal interessante zaken op een rijtje kunnen zetten, lees je mee?

❥ Lief dagboek


Op maandag begint er weer een nieuwe werkweek. Maandag is de temperatuur nog wel ok, maar daarna wordt het echt bloedheet, het was gewoon 33 graden op dinsdag! Maar goed, ik klaag niet, ik hou wel van zo'n Indian Summer! 

Maandagavond maakte ik wat foto's van ons huis en vertroetelde ik m'n muntplantje. Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik de muntzaadjes zaaide, maar ik kan met niet voorstellen dat ik nog dit jaar een kopje zelf gekweekte muntthee kan drinken.... maar ik hou vol!

Hoewel het bloedheet is, zien we aan onze tuin dat de herfst in aantocht is. De hortensia's zijn niet meer knalroze, maar hebben een mooie bruinroze kleur. De rest van de tuin is nog redelijk groen, maar her en der liggen al wat bruine blaadjes...


Donderdag zie ik bij de Etos deze deodorant staan. Ik gebruik nu een creme-deodorant van We love the Planet, deze bevat geen aluminium en parabenen. Deze nieuwe serie van de Etos dus ook niet en voor deze bus betaal je slechts € 0,99! Je begrijpt dat ik die wel even wil uitproberen!

Donderdagmiddag ga ik met dochterlief mee naar de kapper. Het is alweer een tijd geleden dat ze haar haren heeft laten knippen omdat ze het toch weer wilde laten groeien. Milou van Salon Stijl in Uitgeest heeft er na het wassen en knippen weer een kunstwerkje van gemaakt!

Vrijdag is de temperatuur gelukkig iets aangenamer, dus werk ik wat aan de tuintafel en schrijf ik een blog over m'n Instagram favorieten.


Zaterdag hadden we een lekker rustig dagje, dochterlief moest werken bij Albert Heijn van 10.00 tot 13.00 uur. 's Middags hebben we samen boodschappen gedaan voor het avondeten, we hadden weer eens een ouderwetse Nederlandse tapas-avond. We hadden verschillende soorten kaas, olijfjes, stokbrood, pico's met heksenkaas, heerlijk!

Dochterlief had 's avonds een aantal vriendinnen uitgenodigd om eerst even te chillen in de veranda voordat ze gingen stappen. Het klonk erg gezellig, rond middernacht zijn ze vertrokken richting dorp. Zaterdagochtend ging ik hardlopen en toen zag de veranda er zo uit....

Dit is echt zo'n irritatie-dingetje, de gang. Er staat een mooi schoenenrek, maar man- en dochterlief hebben de neiging om hun schoenen, tassen en andere toebehoren gewoon op de grond te gooien. Ik ga het nu echt laten staan, ben benieuwd of het er eind van de week nog zo uit ziet! Ben bang van wel...

App to have

Ik kwam een hele leuke app tegen, die ik graag zou willen installeren. Helaas is deze app vooralsnog alleen beschikbaar voor de iPhone. Op dit moment heb ik een Samsung Galaxy S5, maar eind oktober mag ik m'n abonnement verlengen en ga ik over op een iPhone. Eén van de eerste apps die ik ga installeren, is Timelapp.


Ik maak heel veel foto's met m'n telefoon, die ik op m'n computer zet als m'n geheugen vol raakt. Verder doe ik er helemaal niets meer mee, terwijl er echt hele leuke foto's tussen zitten. Met Timelapp kies je elke maand 10 van je leukste foto's, die voor €6 per maand incl. verzendkosten in een mooie bewaarenvelop toegestuurd worden. Je kunt er dan van alles mee doen, er is altijd wel een plekje in huis waar je deze op kunt hangen of neer kunt zetten. Ik vind het een topidee!!

Recept van de week


Dochterlief kwam deze week dit recept tegen op Facebook. We volgen allebei 'Tasty' op Facebook, waar ze dit recept tegen kwam. Vrijdagavond besloot ik dit te maken en dat was zeker niet voor de laatste keer! Het is altijd even puzzelen met Engelstalige recepten, hoeveel is een cup en een ounce ook al weer, maar het eindresultaat was echt heel erg lekker. Als je op zoek bent naar een lekker, puur gerecht dat binnen een half uur op tafel staat, dan zou ik dit echt een keer proberen!

Sharing is caring

Tijdens het doorbladeren van m'n bloglijst in Bloglovin' ben ik weer een aantal artikelen tegen gekomen, die ik graag met je wil delen:

Marleen van de blog Burgertrutjes.nl heeft een artikel geschreven, dat elke vrouw zou moeten lezen. De boodschap is duidelijk, wees blij met wie je bent en trek je niets aan van wat een ander van je vindt! 


Op de blog Mamsatwork staat een artikel over een 'probleem' dat deze week in het nieuws was: hoe leer je pubers omgaan met geld? Ik heb ook zo'n puber thuis die altijd alles wil hebben en wil doen en over het algemeen zijn dat zaken die geld kosten. Nu hebben wij het voor m'n gevoel wel onder controle, ze krijgt geen idiote verjaardagscadeaus, ze krijgt maandelijks zak- en kleedgeld en ze betaalt zelf mee aan o.a. haar telefoonabonnement en de wintersportvakantie die ze met school heeft in de voorjaarsvakantie. Hopelijk weet zij mede hierdoor haar financiën goed te regelen als ze 'groot' is!

De blog van Claudia van C-Stijl volg ik sinds kort. Het artikel dat zij schreef over haar vader heb ik met natte ogen en een dikke keel zitten lezen. Weer realiseer ik me dat ik m'n handen dicht mag knijpen omdat ik m'n ouders nog om me heen heb, voor je het weet is dit heel anders....

Let's dance!

M'n muziektopper van deze week!


Quote of the week

En last but not least de quote van deze week 

En zo is het!!

Op naar een nieuwe week, op naar de volgende Lin's Life!

Liefs,
Lin ✿

2 opmerkingen

  1. Wat doe je deze rubriek leuk, Linda! Lekker afwisselend. En wat lief dat je mij noemt, dankjewel! Ook nog voor je fijne reactie op het artikel zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Claudia, ik kom altijd zoveel leuke dingen tegen, zo kan ik ze tenminste delen! En over die reactie.... Heel graag gedaan, was ook zo mooi geschreven! 😚

      Verwijderen