5 simpele, snelle en supersmakelijke recepten


Op maandag, dinsdag en woensdag werk ik en ben ik later thuis dan manlief. Hij neemt deze dagen het avondeten voor z'n rekening en ik probeer de overige avonden iets lekkers op tafel te zetten. Ik heb ondertussen al een paar honderd recepten verzameld in m'n Pocket-app en er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen. Ik zet onze vijf lievelingsgerechten een rijtje, dit zijn de gerechten die heel regelmatig bij ons op tafel komen.


Deze witlof met ham en boursin uit de oven staat hier bijna wekelijks op tafel. Heerlijk met oven- of gebakken aardappeltjes, en niet onbelangrijk, het is lekker snel klaar. Ik heb het recept een klein beetje naar m'n eigen hand gezet. Zo halveer ik de struiken, snijd daarna het bittere stuk eruit en kook de halfjes ongeveer 4 minuutjes. Het is even hannesen om de halve stronkjes in één stuk uit de pan te krijgen na het koken, maar al doende leert men! Omdat de witlof al gekookt is, zet ik de schotel een klein kwartiertje in de oven op 175 graden.


Deze wraptaart wordt elke keer weer met gejuich ontvangen. Er zijn veel variaties te vinden op internet, maar dit vind ik toch wel de allerlekkerste! Ik maak hier zelf altijd verse guacamole bij, hiervoor gebruik ik het superhandige AH-guacamole-pakket, waar alle benodigdheden in zitten. Samen met de zure room is dit echt ontzettend lekker!


Ik heb één keer kapsalon gegeten bij de shoarmatent in ons dorp, maar toen ik hoorde dat één portie ongeveer 1.800 (!!) calorieën zou bevatten, heb ik het niet meer besteld. Toen ik dit recept voor een gezonde variant van de kapsalon tegenkwam, heb ik gelukkig weer een poging gewaagd, want wat is dit lekker! Geen idee hoeveel calorieën dit gerecht bevat, maar ik weet wel zeker dat het er een stuk minder dan 1.800 zijn. Of je moet natuurlijk heel veel knoflooksaus gebruiken! ;-)


Deze sperciebonen (of is het sperziebonen?!) met paprika en kip is ook weer zo'n recept dat lekker snel klaar is en wat als één van de eerste gerechten bij me op komt als ik niet weet wat we moeten eten. Ik heb dit nu een paar keer gemaakt en inmiddels het blikje tomatenpuree vervangen door een half kartonnetje passata en voordat ik de pan van het vuur af haal, bind ik de saus met een mengseltje van 125 ml crême fraiche, een eetlepel bloem en een eetlepel water. Dit maakt het gerecht net wat zachter en geeft wat meer saus. Zo vinden wij het in ieder geval helemaal perfect!


Wij zijn gek op risotto! Het enige nadeeltje vind ik dat je zo lang bezig bent met het toevoegen van de bouillon en het roeren, en weer bouillon toevoegen en roeren enz..... maar bij deze zomerse risotto (die je volgens mij ook prima in de winter zou kunnen eten) mik je gewoon alle ingrediënten in 1 pan. Natuurlijk moet je op z'n tijd ook wel even roeren, maar op zich is dit gerecht simpel en snel te bereiden. Ik waan me meteen weer in Italië als ik deze risotto eet!

Hoewel ik al heel veel recepten heb verzameld, houd ik me altijd aanbevolen voor lekkere en snel te bereiden recepten. Heb jij een heerlijk gerecht dat je wilt delen, laat het me weten!

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen