Wat te doen met.... een miljoen


Wie kent het niet, een beetje fantaseren over wat je met al dat geld zal doen als Gaston ineens voor je deur zal staan. Ik had het er laatst met een collega over, maar op haar vraag wat ik direct zou gaan kopen als ik een leuke geldprijs zou winnen, kwam ik niet verder dan de nieuwste iPhone.... Ik heb er eens een paar dagen over nagedacht en toch maar een lijstje voor mezelf opgesteld, want stel je voor dat er binnenkort een leuk bedrag op m'n bankrekening wordt bijgeschreven... ;-)
Allereerst zou ik natuurlijk m'n familie en vrienden mee laten genieten van onze hoofdprijs. Het ligt een beetje aan de hoogte van het gewonnen bedrag, maar een etentje of een goed feestje gaat er zeker komen!

Daarnaast heb ik toch een aantal materiële zaken kunnen bedenken die ik dan met gemak en zonder zorgen zou kunnen en willen kopen. Niks schokkends, maar onderstaand de producten op m'n wish list:

❥ iPhone 7 Plus

Als gadget-liefhebster ben ik al maanden voordat m'n telefoonabonnement verlengd mag worden aan het rondkijken voor m'n volgende telefoon. Omdat ik nu een iPad en een MacBook heb, ga ik nu toch echt over van Android naar iOS. Eind volgende maand mag ik m'n abonnement verlengen; al maandenlang ben ik in de overtuiging dat het een iPhone 6s Plus gaat worden, maar nu de nieuwe iPhone 7 en 7 Plus is uitgekomen, gaat daar nu m'n voorkeur naar uit.
Als ik de hoofdprijs zou winnen, zou ik niet wachten totdat ik kan verlengen, maar zou ik direct naar de winkel hollen om die iPhone 7 Plus te kopen!

❥ Oude, houten werkbank

Ik heb al eens een artikel geschreven over die mooie, oude werkbanken, die tegenwoordig helemaal hip en happening zijn. Ik heb al zo vaak gehoord dat iemand zo'n geweldige werkbank 'zomaar' in de schuur van opa en oma tegenkwam, helaas is dat bij ons niet het geval. Het blijft natuurlijk wel bijzonder dat er nu bijna belachelijke bedragen gevraagd worden voor een meubel, dat 15 jaar geleden de open haard in ging of naar de vuilstort werd gebracht. 
Zoveel geld heb ik er nu niet voor over, maar mocht Gaston langskomen, is dit wel één van de meubelstukken die ik als eerste ga aanschaffen!

❥ Open haard

Wij wonen nu 2 jaar in ons huidige huis en één van de vele dingen waar ik heel blij mee ben, is de open haard. Nu is dit wel een wat oubollige haard, maar hij werkt uitstekend en zorgt voor heel veel gezelligheid en warmte. Ooit zou ik heel graag zo'n mooie strakke open haard willen hebben, misschien wel met een mooie schouw er omheen of doorlopend in het tv-meubel. 
Zo'n moderne open haard gaat er ergens in de komende jaren zeker komen, maar mochten we de jackpot winnen, dan komt-ie er vóór komende winter nog!

❥ Dagje shoppen

Dit roep ik al jaren... als ik ooit heel veel geld win, ga ik een dag met m'n dochter (woon)winkelen en kopen we alles wat we leuk vinden zonder op het prijskaartje te kijken. En dan hoef ik echt niet naar de PC Hooftstraat, want ik weet zeker dat ik bij Zara, H&M en Mango ook heel goed kan slagen!

❥ Vakantie Malediven

Een vakantie mag natuurlijk niet ontbreken als er zo'n enorm bedrag op je rekening wordt bijgeschreven! Manlief en ik zijn nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dochterlief is vorig jaar met school naar New York geweest. Manlief en ik zijn nog lang niet uitgekeken binnen Europa en hoeven niet persé buiten Europa op vakantie (want lang vliegen etc), maar als er aan geld geen gebrek is, zou ik heel graag op vakantie willen naar de Malediven. Heerlijk genieten in zo'n hutje in of aan het water, dat lijkt me de ultieme zomervakantie!

En jij, kun jij zo 5 dingen bedenken die je graag zou willen doen of hebben als je de Staatsloterij wint? 

Liefs,
Lin ✿

Geen opmerkingen