Lin's Life #3


En er is alweer een week voorbij... een week waarin we hebben kunnen genieten van een paar heerlijke nazomerdagen, het kan mij niet lang genoeg duren, die Indian Summer! Het was een vrij relaxte week, waarin ik eigenlijk te weinig heb hardgelopen, maar ter compensatie wel een keer of 3 naar de supermarkt ben gewandeld.
Ik heb deze week een aantal leuke websites voor jullie. een filmpje over mijn held van deze week en natuurlijk m'n lief dagboek. Niks spannends, maar wel leuk!

 Lief dagboek


Als ik maandagochtend op m'n werk kom, ziet één van de ramen op kantoor er zo uit. Helemaal bovenin zit een gat aan de buitenkant en de rest van het buitenste raam is versplinterd. Geen idee wat er gebeurd is, maar het ziet er eigenlijk best spectaculair uit!
Maandagmiddag is het dan eindelijk zover, dochterlief heeft een afspraak bij de tandarts om de witte vlekjes op haar twee voortanden te laten behandelen. Deze vlekjes heeft ze al sinds ze haar gebit heeft en deze zijn waarschijnlijk ontstaan door de antibioticum-kuur die ze direct na haar geboorte heeft gehad. Er is nu eindelijk een manier om deze vlekjes te behandelen via Icon. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het heeft echt zeer goed uitgepakt, zoals je op de voor- en nafoto kunt zien!
Als ik dinsdag na een drukke werkdag thuis kom, heeft manlief de open haard aangestoken. Het is af en toe een beetje killig in huis, maar met de open haard aan is het binnen no time 23 graden en hoeft de kachel nog niet aan.
Om het plaatje af te maken, ben ik na het eten met m'n haakwerk (ja, serieus) op de bank gedoken. 'Vroeger' heb ik heel veel gehaakt, gepunnikt en gebreid en ik had nu zomaar zin om een sjaal te haken. Ik heb een leuke steek gevonden op Youtube, dus daar gaat granny!


Dinsdagavond moest dochterlief oppassen bij onze oude twee-huizen-verderop-buren. Ze hebben inmiddels drie kindjes en woensdagochtend vond ik deze tekeningen op tafel. Hoe schattig!
Als ik woensdag uit m'n werk kom, is de Ixxi die ik besteld heb, binnen gekomen. Ik wilde al heel lang een Ixxi, onze eerste is bescheiden en bestaat uit 6 foto's, maar wat is-ie leuk geworden!
Donderdagochtend heb ik op de weegschaal gestaan en zag tot m'n grote blijdschap dat ik eindelijk weer onder de 69 kg uitkom. Heeft het niet snoepen en eten van crackers als lunch toch een beetje geholpen! Maar dan moet m'n collega natuurlijk niet met een kilozak M&M's binnen komen lopen, hoe ga ik hier als chocolade-verslaafde nu vanaf blijven?!
Donderdagavond gaan we met z'n drietjes naar Alkmaar, manlief om een nieuwe synthesizer te kopen, dochterlief en ik gaan eerst naar de MediaMarkt om naar de nieuwe iPhone 7 Plus te kijken en daarna nog even de stad in. Ik mag eind oktober m'n telefoonabonnement verlengen en wil heel graag de nieuwe iPhone 7 Plus, maar ik wilde even 'in het echt' zien hoe groot-ie is. Hij is iets groter dan m'n huidige Samsung S5, dus dit gaat 'm worden!


Kijk onze Ixxi eens mooi hangen!
Tot overmaat van ramp heeft dochterlief vrijdag een zak M&M's large meegenomen, die zijn echt groot! En te lekker natuurlijk!
Zaterdagochtend moet dochterlief werken bij Albert Heijn. Als ze aan het begin van de middag thuis komt, heeft ze voor ons alledrie een lekker gebakje meegenomen. Samen met een kop koffie geniet ik hiervan in de veranda, het is echt heerlijk weer. Ik weet wel zeker dat ik zondagochtend moet gaan hardlopen, want al die chocolade-lekkernijen moeten er natuurlijk ook weer af!
Zondagochtend ben ik dan ook om 9 uur uit bed gesprongen en ben ik 5 kilometer gaan hardlopen. Normaal eet ik altijd even snel een banaan voordat ik de deur uit ga, maar omdat we geen bananen hadden, heb ik nu alleen een paar slokken water genomen. Geen idee of het daar mee te maken had, maar het was zwaar!!
Manlief is het hele weekend al in de weer met het rotte kozijn van het zolderraam. Hij heeft 'm ondertussen helemaal opgeknapt, zodat-ie geschilderd kan worden en er nieuw glas in kan.
Aan het eind van de middag komen m'n ouders een borrel halen en eten we de heerlijke nasi van manlief. Het weer is een beetje omgeslagen, dus dat werd niet buiten zitten helaas.

Held van de week

Op Twitter kwam ik dit filmpje tegen over de broers Brownlee, die beide meededen aan de thriathlon van Mexico. De ene broer is bijna bij de finish, maar compleet van de wereld, waarna hij door z'n broer over de finish wordt geholpen. Dit is wat topsport doet met mensen, ik kreeg echt kippenvel bij het kijken naar dit filmpje!


Web-toppers

Ik heb ondertussen een hele lijst met leuke websites bij elkaar gespaard, onderstaand een aantal websites die ik onlangs aan deze lijst heb toegevoegd:
  • Hou je van posters en kaartjes, neem dan zeker een kijkje op www.desenio.nl. Er zijn natuurlijk meerdere sites waar je mooie posters kunt kopen, maar bij Desenio heb je zoveel keus en, wat ik zelf niet onbelangrijk vind, de prijzen zijn heel redelijk!
  • Ik ben gek op notitieboekjes, planners en agenda's. Op de blog De Glazen Vork van Simone kwam ik het artikel tegen over de life planners van Erin Condren, deze life planners zijn een 'kruising' tussen een agenda, een scrapbook en een bullet journal. Je wordt helemaal vrolijk van alle kleurtjes, ik denk dat ik er voor komend jaar eentje ga aanschaffen!
  • Ook ben ik gek op gedichtjes. Zelf ben ik niet zo erg poëtisch aangelegd, maar gelukkig zijn anderen daar veel beter in dan ik. Zo ook Jip, op www.gewoonjip.nl vind je hele leuke cadeautjes met gedichtjes, van potloden tot notitieblokjes en van ontbijtbordjes tot verjaardagskalenders. Ook zijn er een aantal gratis achtergronden voor je telefoon te downloaden, echt een aanrader als je van gedichtjes houdt!

Let's dance

Dit nummer is niet helemaal nieuw meer, maar hij blijft heerlijk!


Quote of the week

Eén van mijn motto's is 'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd', dus deze quote is op mijn lijf geschreven!

Tot de volgende Lin's Life!

Liefs,
Lin 

Geen opmerkingen